forum.stripovi.com
forum.stripovi.com
Home | Profile | Register | Active Topics | Active Polls | Aukcije | Private Messages | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 www.stripovi.com - svaštara - off topic diskusije
 Svaštara
 Izbačeno iz lektire

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailYoutubeInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

Smilies
Angry [:(!] Approve [^] Big Smile [:D] Black Eye [B)]
Blush [:I] Clown [:o)] Cool [8D] Dead [xx(]
Disapprove [V] Eight Ball [8] Evil [}:)] Facepalm [facepalm]
Hail [hail] Kisses [:X] LOL [lol] Mister No [mrno]
Pirat [pirat] Question [?] Sad [:(] Shock [:O]
Shy [8)] Sleepy [|)] Smile [:)] Tongue [:P]
Wink [;)] Zagor! [zagor]    

   -  HTML is OFF | Forum Code is ON
Check here to include your profile signature.
    

T O P I C    R E V I E W
Theo80 Posted - 07/10/2016 : 21:25:57
Tema koja je "zapalila" određene krugove tokom prethodnih nekoliko dana,a zanimljiva je svima nama sa prostora ex-SFRJ. Kolega je profesor književnosti i sastavio je listu knjiga koje smo većinom voleli da čitamo, a koje više nisu deo obavezne lektire - bar ne u Srbiji.

http://zabaviste.wordpress.com/2016/09/21/izbaceno-iz-lektire/
25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Jozzinelli Posted - 09/10/2016 : 17:55:36
Vlak u snijegu mi je bila najbolja knjiga za decu koju sam čitao. Film nikad nisam gledao.
Bolja mi je tad bila od Družbe Pere Kvržice, pa i od Orlovi rano lete, koju sam ipak najviše puta pročitao,
a gledao i film, pa je znam, takoreći, napamet. Samo su se Orlovi obrađivali tek u 6. razredu,
a Mali princ u 3. ili 4. razredu, ne znam koji je genije osmislio takav raspored?!
Znam da mi se Mali princ nije sviđao i tek nakon što sam ga pročitao kao odrastao mogu da kažem da je dobra knjiga.
(Zato valjda i kažu da je to bajka za odrasle, deci uglavnom nije jasna filozofija u toj knjizi)

Dobre su mi bile i Mali pirat, Bela griva, Belo Ciganče...
Ovaj Bioskop u kutiji šibica, koji autor teksta hvali kao najbolju knjigu za decu, mi se nije ni najmanje svideo.
A učiteljica nam da baš da pišemo o njoj za pismeni zadatak... I mislim da je i tema glasila u stilu
"Zašto mi se svidela ta knjiga"... Došlo mi je tad da napišem samo jednu rečenicu "Nije mi se svidela ova knjiga"
i da predam zadatak, ali sam ipak bio prinuđen da "kenjam" kako mi se svidela...

Neke od ovih nabrojanih se i ne sećam da smo uopšte imali za lektiru - Knjiga o džungli, Lesi...
Možda su ih čitale neke starije generacije... Od knjiga sa životinjama sam čitao Divlju goru
bugarskog pisca Orlina Vasiljeva, koja nikad nije ni bila uvrštena u lektiru.
Znam da mi je bila omiljena u to vreme.

Ove sf romane za decu učiteljica nije ni tad zahtevala da obavezno pročitamo,
valjda joj je bila naporna ta tematika, pa nismo morali ni mi da ih čitamo.

Dakle, ovi romani sa dečjim družinama su bili najpopularniji, ne znam kako je među današnjom decom.
Jeste da to sad deluje malo retro, ali moja sestričina, koja je sad 7. razred, kaže da su joj se od
lektire koju je do sada čitala najviše svideli Hajduci Branislava Nušića. Pitao sam je za Lovrakove
knjige, rekla mi je da nije čula za njih. Nisam znao da su izbačene iz lektire... Šteta...

Ali, zato reče da će sad da rade Doživljaje Nikoletine Bursaća. U redu za Orlove, to je kultni roman,
ali ne znam zašto se i dalje radi Nikoletina Bursać, ako su već silne knjige, nabrojane u ovom tekstu,
izbačene iz lektire zbog nepodobnog vremenskog konteksta u kome se odvija radnja?

E, da, i dalje je prisutan u lektiri Robinzon Kruso.
To je knjiga koja je uticala na mene da počnem neredovno da čitam lektiru.
Do tada sam svaku čitao, bar sve ono što je zadato u okviru školskog programa.
Ali kod te knjige sam se tako smorio, čitam ja, čitam, a nikako da naiđe Petko...
I onda tamo negde oko polovine odustanem i ne pročitam je do kraja...

Problem je, u stvari, bio i u tome što sam do tada čitao knjige za lektiru u kojima je uvek bilo ilustracija
na svakiih 20, 30 ili koliko već strana. Uvek bih prvo prelistao knjigu da pogledam ilustracije,
zatim bih krenuo da čitam, i one su mi bile merilo, jedan dan pročitam sve do prve ilustracije,
drugi dan do druge i tako dalje... Ako bi mi bila baš zanimljiva knjiga, onda nije bilo veze
koliko ću da pređem, iščitao bih nekad i celu za jedan dan.
Ali, ja tad Robinzona uzmem od komšinice iz kućne biblioteke na čitanje,
a u ediciji koju je ona posedovala su sve knjige bile bez ilustracija...
I onda me je to još i dodatno smorilo, nisam imao predstavu šta mogu da očekujem u knjizi...
Znao sam da treba da se pojavi taj Petko, a njega nema, pa nema...
I tako ti ja ostavim Robinzona na polovini knjige, nek ostane da se izležava na svom ostrvu.
vronski 3 Posted - 08/10/2016 : 18:50:17
Ja se sećam "Bele grive" i "Zvezde Kec"!
manhunter Posted - 08/10/2016 : 17:52:26
Meni je Letilica profesora Bistrouma bila jedna od omiljenih knjiga.
going going Posted - 08/10/2016 : 17:50:21
Ove lektire su vecinom imali moji roditelji i secam se da sam kao klinac iz ciste znatizelje uzeo da citam “Tajno društvo PGC” i odusevio se! Ne secam se tacno vise detalja radnje secam se da su skupljali neke eksere ili tako nesto.
vronski 3 Posted - 08/10/2016 : 15:28:26
quote:
Originally posted by manhunter

quote:
Originally posted by vronski 3

quote:
Originally posted by manhunter

Ne kači se. Lektira tipa Pravda ili Informer i jesu za one na drveću.



Ne znam za to, ja sam novinar Politikinog Zabavnika!



Super. Ja kupujem i čitam PZ već 35 godina. Ali nema šanse da to dalje radim. Hvala i doviđenja.

Zašto bi posle 35 prestao da čitaš Zabavnik?

Evo jedan od mojih novijih tekstova iz PZ samo za tebe!



manhunter Posted - 08/10/2016 : 15:25:21
quote:
Originally posted by vronski 3

quote:
Originally posted by manhunter

Ne kači se. Lektira tipa Pravda ili Informer i jesu za one na drveću.



Ne znam za to, ja sam novinar Politikinog Zabavnika!



Super. Ja kupujem i čitam PZ već 35 godina. Ali nema šanse da to dalje radim. Hvala i doviđenja.
vronski 3 Posted - 08/10/2016 : 15:20:16
No kako već rekoh pri povratku na ovaj forum pre tri meseca, odustajem od ove rasprave kao i svake druge teme koje nema veze sa stripovima. Nema svrhe jednostavno...
vronski 3 Posted - 08/10/2016 : 15:17:29
quote:
Originally posted by manhunter

Ne kači se. Lektira tipa Pravda ili Informer i jesu za one na drveću.



A kako se inače zove kad moderator otvoreno vređa člana foruma i ne samo njega već i njegove kolege?
vronski 3 Posted - 08/10/2016 : 15:16:37
quote:
Originally posted by manhunter

Ne kači se. Lektira tipa Pravda ili Informer i jesu za one na drveću.



Ne znam za to, ja sam novinar Politikinog Zabavnika!
manhunter Posted - 08/10/2016 : 15:01:05
Ne kači se. Lektira tipa Pravda ili Informer i jesu za one na drveću.
vronski 3 Posted - 08/10/2016 : 14:52:56
quote:
Originally posted by manhunter

Ma dobro je da u Srbiji još i postoji lektira.
Bezveze je što su izbačeni "Družba Pere Kvržice", Oliver Tvist, Knjiga o džungli, Zov divljine i Priče iz davnina. O ovom ostalom se da diskutovati.



Da, mi u Srbiji sedimo na grani pa je dobro da postoji lektira u nas...
manhunter Posted - 08/10/2016 : 14:51:09
Ma kakav Krleža, pričamo o osnovnoj školi. Prikladno uzrastu, a na svetu postoji toliko dobrih knjiga.
emirem Posted - 08/10/2016 : 14:23:47

Krleza je tezak za djecu da ga citaju kamoli razumiju.
Nedostaju M.Twain i njegovi Tom i Huck, ona literatura koja potice razigranost, mastovitost i koje pozivaju na avanturizam.

Ne znam kakav je program lektire u EU, ali vjerujem da postoje i njemacka,francuska,engleska,irska,svedska i ruska lektira u skolama, kad bi svi radili cistke u programu svjetske knjizevnosti samo bi citali svoje ego-nacionalne literature.
manhunter Posted - 08/10/2016 : 13:52:33
Model učenja i nastave je jedno, na samim nastavnicima je da ga primene i oblikuju skladno svojim mogućnostima i mogućnostima učenika.
Moja supruga je nastavnica viših razreda, ja se bavim integracijom stranaca i dajem raznorazne kurseve, tako da znam koje su sve prepreke i iskušenja u podučavanju ljudi.

Pre više godina, bio je jedan vic koji je išao ovako: Jel znaš ti ko je Mozzart? Znam naravno, to je onaj koji je pisao muziku za Nokiu!

Važno je ljudima dati informaciju, ko će je i na koji način iskoristiti, to će pokazati vreme, inteligencija i zainteresovanost učenika.
Naravno, treba paziti i koliko i o kakvim se informacijama radi. Treba ići malo usmerenije i konkretnije, ali ne treba zaboraviti ni opšte obrazovanje.
Mrkva Posted - 08/10/2016 : 13:44:27
Čitam jučer u novinama što je Alberto Fortis napisao u svom "Putu po Dalmaciji":

"Morlaci (stanovnici unutrašnjosti Dalmacije), unatoč isvrsnoj prirodnoj nadarenosti da sve nauče, vrlo su oskudna znanja o zemljoradnji i uzgoju stoke. Njihova goveda i ovce često trpe glad i studen na otvorenome. Rala kojima se sluze i ostalo ratarsko oruđe izgledaju kao da su prvi put izumljeni i sasvim su različiti od naših."

Unatoč, dakle, prirodnim talentima (vrlo brzo nauče čitati, pisati i računati, bistri su i poduzetni, odlični trgovci itd.), Morlaci se slijepo drze tradicije i starih običaja po principu "pleti kotac ko i otac", zbog čega teško zive.

Ja sam već ranije zamijetila jedan kuriozitet u vlastitom drzanju nastave: naime, kad se pripremam za nastavu satima i nalazim analogije, prezentiram različite, fakultativne sadrzaje, koreliram svoju nastavu s likovnom umjetnošću i poviješću, učenici na to reagiraju većinom loše. No, kad donesem grafoskop i stavim foliju da prepisuju čitav sat, oni presretni. Samo da nam je mehanički prepisivati i da ne moramo misliti! Takav otpor modernizaciji nastave dolazi očito i od samih učenika. Kolegica koja radi njemački po dvadeset godina starom udzbeniku bez ikakvog zvučnog zapisa njemačkog jezika (dakle, nikada nikakve vjezbe slušanja nema) utjeruje strah samom svojom pojavom i nikad se nije zapitala "Poštuju li mene učenici?", dok ja stalno stremim idealu sveobuhvatne nastave, dobrovoljnosti obrazovanja i stjecanju vrline uz znanje, a često se osjećam pokenjano baš od strane učenika.

Zato mislim da pod hitno trebamo prihvatiti drugačiji model učenja.
Mrkva Posted - 08/10/2016 : 13:20:06
''Rado se vraćam na temu besmisla našeg obrazovanja: nije mu cilj da nas učini dobrima i mudrima, nego učenima. I uspjelo je. Nije nas naučilo da tražimo vrlinu i da prigrlimo mudrost: utuvilo nam je njihovu izvedenicu i etimologiju. Mi znamo deklinirati vrlinu, ako je već ne znamo voljeti; ako ne znamo što je to mudrost iz iskustva i prakse, mi to znamo u riječima i napamet.'', kaze Michel de Montaigne.

A čime su to naši učenici i studenti motivirani da postanu "učeni", a ne "mudri", pitanje je sad? Stjecanjem što bolje ocjene, diplome, titule, prestiza. Normalno, kad nisi motiviran znanjem, onda je primjenjiva "ekonomija uštede": uštedjeti što više vremena i truda, a postići što bolju ocjenu. Zato toliko varanja, muljanja, "slikanja testova", prepisivanja, ukradenih diplomskih radova itd.

Pa pogledaj samo kakvi su ljudi na čelu različitih fakulteta i sve će ti biti jasno. Tko je na takvoj poziciji iz altruizma? Nemojmo se više povinjavati akademskoj eliti i onome što oni kazu da mora biti u lektiri, što moramo učiti i kakva nam nastava treba izgledati - ako ne zelimo da nastavi ovaj tragični trend zaglupljivanja i nebiranja sredstava da se postigne ocjena. Malograđanski biti motiviran društvenim statusom: to je ono što mi svojim učenicima dopuštamo da budu.
Mrkva Posted - 08/10/2016 : 12:45:54
quote:
Originally posted by manhunter

I nekako mi olako tvrdnju da "niko ne čita" predstavljaš kao činjenicu. To znači da će svi filozofski i filološki fakulteti uskoro biti zatvoreni? Bez odgovarajuće lektire i proučavanja jezika u osnovnoj školi, neće biti ni mogućih studenata, zar ne?

To razmišljanje "prilagoditi nastavni plan najlošijem u odeljenju" je više nego opasno. Mada je to valjda i cilj. Stvoriti priučenu gomilu bez mogućnosti dubljeg razmišljanja. Taman toliko da mogu da rade "obične" poslove, zarađuju i postanu- konzumenti.



Makar šta, ti će fakulteti baš prosperirati jer ih je sve lakše i lakše završiti. Nisam tako davno izašla s fakulteta i znam točno koliko se čita na, primjerice, studiju hrv. jez. i knjizevnosti. Neću ti ni spominjati da je moj fakultet preskočio čitavo razdoblje avangarde u knjizevnosti. Naprosto ga nikad nismo imali kao kolegij, čak ni spomena.
I ne, nisam za prilagodbu najlošijem razredu, niti najmanje. Baš suprotno, zelim da misle svojom glavom, a to neće postići ako budu poslušno bubetali sve što im mi serviramo i čitali bez ikakvog razumijevanja.

Upravo ovaj sadašnji sustav stvara takve konzumente o kojima ti pričaš.
manhunter Posted - 08/10/2016 : 12:26:25
quote:
Originally posted by Mrkva

quote:
Originally posted by manhunter

Meni takođe nije značila, samo što sam ja tada čitao i lektiru i stvari koje su me dodatno zanimale. I ne radi se i o silenju na nešto, već o tome da treba deci dati šansu da se upoznaju sa nečim i da nešto iz toga nauče.
Mene fizika nije nešto zanimala, pa sam svejedno morao da učim o gravitaciji, kinetici i prenošenju pritiska kroz tečnosti. Čak sam i za Keplera čuo tako. I ništa mi ne fali. :)



Ta ti je logika imala smisla prije booma interneta.




Tom logikom škola uopšte nije potrebna. Sve se nađe na internetu. Nikako ne treba terati decu na našto, da im ne ostanu traume. Svi mi danas imamo računare, android ili Apple telefone, google je tu da nam kaže sve što želimo. Samo,te računare, telefone ili google je neko stvorio. I neko ih dan-danas razvija i nanovo programira. I to su ljudi koji su bili terani, ili su sebe terali, da nešto pročitaju i nauče u životu. Pitanje je samo da li ćemo nekom novim naraštajima oduzeti to pravo.

I nekako mi olako tvrdnju da "niko ne čita" predstavljaš kao činjenicu. To znači da će svi filozofski i filološki fakulteti uskoro biti zatvoreni? Bez odgovarajuće lektire i proučavanja jezika u osnovnoj školi, neće biti ni mogućih studenata, zar ne?

To razmišljanje "prilagoditi nastavni plan najlošijem u odeljenju" je više nego opasno. Mada je to valjda i cilj. Stvoriti priučenu gomilu bez mogućnosti dubljeg razmišljanja. Taman toliko da mogu da rade "obične" poslove, zarađuju i postanu- konzumenti.
supermark Posted - 08/10/2016 : 12:21:46
"Jednom prilikom prije nekoliko godina sjedio sam u kafiću s prijateljem na kavi. U razgovoru o svemu i svačemu, kako to obično biva, dotakli smo se i teme nemotiviranosti učenika u školi. Prijatelj, inače profesor hrvatskog jezika i književnosti, požalio mi se kako su gimnazijalci potpuno nezainteresirani za školu, pogotovo kad je riječ o školskoj lektiri. Kao zašto bi oni sad čitali i tumačili nekog Stendhala, Dostojevskog ili Sartrea kad se sve može u skraćenom obliku lako naći na internetu. Nekako u to vrijeme sam se baš vratio svijetu stripa i već nekoliko mjeseci bio predoziran Nathanovim epizodama koje sam morao nadoknaditi. I tako sam mu, pomalo i pun sebe zbog oduševljenja Nathanovim opusom, predložio da uzme jedan strip kojeg će predložiti djeci da napišu esej. Zašto bi se prema stripu kao devetoj umjetnosti trebalo i dalje podcjenjivački odnositi kad imamo toliko vrhunskih djela u ovom obliku. Prijatelj se, poznavajući moju veliku ljubav prema stripu, oduševio idejom i izbor je odmah pao upravo na ovaj gigant. "Ukradena sjećanja" je baš bila svježe pročitana epizoda koja je ostavila veliki utisak na vašeg recenzenta tako da je izbor bio lagan.
Jest da sam nakon popijene kave progutao knedlu ne razmišljajući da ću dati vrhunski opremljeno Libellusovo izdanje u ruke nekoj dječurliji koja će je tko zna na koji način raskupusati, ali mjesta povratku nije bilo. Srećom, učenik i učenica koji su dobili zadatak napraviti esej o ovoj epizodi bili su obzirni tako da je knjiga vraćena u jednako dobrom stanju. Ali ono što je bilo najvažnije su bili sami dojmovi. Malo je reći koliko su učenici bili oduševljeni ovom knjigom. Toliko da su svoju fasciniranost epizodom prenijeli na cijeli razred tako da su svi na kraju moljakali profesora da im nabavi još koju Nathanovu epizodu.
Što je to toliko fasciniralo cijeli jedan srednjoškolski razred da su napravili najzanimljiviji školski sat u toj godini?"

http://www.stripovi.com/recenzije/nathan-never-nn-libg-12-ukradena-sjecanja/1932/
Risar_69 Posted - 08/10/2016 : 11:46:38
Još imam neke od tih knjiga i čuvam ih, neke od tih smo čitali u školi. Iako smo tada radije zavirli pogled u strip i maštali i crtali junake.
Film Vlak u snijegu, više puta je bio ponavljan na Klasik-tv. Tako, da sam neke knjige ispustio več kao mali i radije pogledao film, pa lakše je bilo npr. Bratovščina sinjega galeba :) Kad smo za zadaču pisali o knjigi, koju smo pročitali, radije sam pogledao film, ispisao pouzetak iz knjige (Naši pisci i njihova dijela) i nacrtao po dve dobri sliki uz tekst i tako dobio bolju ocijenu :)
Tu svesku imam i danas negdje u podrumu :)

"Zlo su te knjige koje govore o kolektivnom duhu, o pomaganju svojoj zajednici, o dečjem radu sačuvajmeBože, deca treba da sede kod kuće i igraju igrice na kompjuteru!"
Da, dobro piše iz realnog svijeta danas se bježi u virtualnu istinost, neka djeca si tu kreiraju svijet (npr. od tu više nasilja u školama), i komunikacija je lošija medju mladima nego tada, ali to je več druga tema. Na kratko bilo koja knjiga ti se svidja, knjiga je još danas zakon.
Mrkva Posted - 08/10/2016 : 11:25:13
quote:
Originally posted by manhunter

Meni takođe nije značila, samo što sam ja tada čitao i lektiru i stvari koje su me dodatno zanimale. I ne radi se i o silenju na nešto, već o tome da treba deci dati šansu da se upoznaju sa nečim i da nešto iz toga nauče.
Mene fizika nije nešto zanimala, pa sam svejedno morao da učim o gravitaciji, kinetici i prenošenju pritiska kroz tečnosti. Čak sam i za Keplera čuo tako. I ništa mi ne fali. :)



Ta ti je logika imala smisla prije booma interneta. Sada djeca većinom ne čitaju lektire, i nikakva količina "tjeranja" to neće promijeniti, jedino što izađeš sa sata lektire s osjećajem da si masno i dobro prevaren. Nemojmo više zamućivati vode: nek se jasno i glasno kaze da se lektire ne čitaju.
Ako mene pitaš, za osnovnu školu je lektirni izbor skroz pristojan i prilagođen pa imamo i veću količinu djece koja zapravo čitaju (dijelom i zato što su pod prismotrom mame i tate još tada), ali djeci je tlaka pisati stranice i stranice tih tupavih dnevnika čitanja.
U srednjoj smo već skoro i odustali od toga da trazimo ikakve dnevnike čitanja, samo neka pročitaju. No, tu se javlja novi problem: idemo u obradu knjizevnih djela dijakronijski, tj. krećemo obrađivati djela s povijesno najstarijima, a samim time i najtezima za razumjeti. Postoji jasna jezična barijera između djeteta od petnaest godina i epa napisanog u stihu, još na starohrvatskom. Znači, u prvom srednje oni čitaju objektivno najteza djela, a tek onda idu prema onima lakšima u trećem razredu (dotad tko nije zamrzio i prestao čitati lektiru, taj treba dobiti medalju).
Naravno, uvijek će se naći moji kolege koji rade po fakultetima i nikakvoj školi nisu ni primirisali, a onda sa svoje privilegirane pozicije pričaju o tome da "degradiramo školovanje" ako im dopuštamo da privatno čitaju Twilight ili Harryja Pottera i još se svađaju s nama kad zelimo izbaciti Juditu s popisa lektire.
Nemam nikakav problem s tim da djeca čitaju smeće. I ja čitam smeće pa nisam od toga zatupjela niti sam bila glupa to begin with.
U pravu si, manhunteru. Škola nije zabavna i nikad to neće biti. Škola nas kinji, muči, tjera i tlači i dobro je da se djeca naviknu na to jer će im takav biti cijeli zivot (ili će ih tlačiti računi ili šef ili nešto treće).
Ali kada govorimo o lektirama, tu im moramo priznati: oni su pobijedili. Nema tog načina da im više utjeramo knjigu u ruke ako oni to ne zele. Oni će radije pročitati 20 stranica sazetka priče koja sama po sebi ima 40 stranica, nego meni pruziti to zadovoljstvo da ih na čitanje natjeram :) Zato treba odustati dok je vrijeme, a ne licemjerno odrzavati privid: "vi znate da ja znam da niste pročitali, ali ajmo šutjeti o tome što svi znamo i pisati test o tome tko je u Hamletu radio predstavu Mišolovka".
manhunter Posted - 08/10/2016 : 10:38:11
Meni takođe nije značila, samo što sam ja tada čitao i lektiru i stvari koje su me dodatno zanimale. I ne radi se i o silenju na nešto, već o tome da treba deci dati šansu da se upoznaju sa nečim i da nešto iz toga nauče.
Mene fizika nije nešto zanimala, pa sam svejedno morao da učim o gravitaciji, kinetici i prenošenju pritiska kroz tečnosti. Čak sam i za Keplera čuo tako. I ništa mi ne fali. :)
Obi-wan Posted - 08/10/2016 : 10:04:45
Osobno, lektira mi nikada nije ništa značila.
Čitao sam po svojoj volji ono što se meni sviđalo.
Kada bolje razmislim sve te knjige sam pročitao (naravno), ali ne sjećam se da je to bila lektira.
Ne postoji lektira koja će ljude koji ne žele čitati pretvoriti u čitače. Siliti nekoga na čitanje mi nema smisla...
delboj Posted - 08/10/2016 : 09:57:17
quote:
Originally posted by manhunter

Ma dobro je da u Srbiji još i postoji lektira.
Bezveze je što su izbačeni "Družba Pere Kvržice", Oliver Tvist, Knjiga o džungli, Zov divljine i Priče iz davnina. O ovom ostalom se da diskutovati.


Kod nas to još donekle opstaje http://www.rpz-rs.org/sajt/doc/file/web_portal/05/5.2/Nastavni%20plan%20i%20program%20za%20osnovnu%20skolu.pdf

Ipak, spisak lektira za srednju školu je krajnje diskutabilan, ali je uglavnom i mrtvo slovo na papiru, jer škole nemaju ni novca ni mogućnosti da nabave te knjige.
Sneaksie Thiefsie Posted - 08/10/2016 : 07:04:02
bice i projekat
Stripovi bez nasilja

forum.stripovi.com © 2000-2002 Snitz Communications Go To Top Of Page
This page was generated in 0.09 seconds. Snitz Forums 2000