T O P I C R E V I E W |
ken2 |
Posted - 20/03/2016 : 21:44:08 vjerojatno ste svi upoznati s raspravama o kurikularnoj reformi, o tome što djeca trebaju cjelovito čitati i kako stvoriti u mladim ljudima ljubav prema čitanju, a ne ih mučiti s tekstovima koje ne mogu savladati, s kojima će se mučiti i koji će izazvati suprotan efekt od željenog ovakav prijedlog je korak naprijed, ali je po meni manjkav iz dva razloga 1) na popisu knjiga nema obveznih djela, nego nastavnici mogu samostalno odlučivati - po meni, trebalo bi za svaki razred imati nekoliko obveznih djela, a ostalo ostaviti na izbor, što nastavnicima, što učenicima 2) nema stripova na popisu
dakle, ne pitam da li trebaju biti, jer trebaju nego koji stripovi mislite da zaslužuju biti na tom popisu
i da li kao strip zajednica možemo iznjedriti nekakav prijedlog, inicijativu, facebook grupu, bilo što |
25 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
DODSFERD |
Posted - 22/03/2016 : 16:16:27 Džabe je to ako mlade ne zanima pop kultura, ne možeš nekome na silu nametnuti recimo Michaela Jacksona ako ga isti ne zanima ni 2%, iako stoji da je lakše utjecati na djecu nego na odrasle osobe koje već imaju formiran stav. Istina da mladi slušaju katastrofalnu muziku, barem u ovim mojim krajevima, putujem dosta vlakom i samo čuješ kako se s mobitela pušta turbo folk i slična sranja. |
nagor |
Posted - 22/03/2016 : 15:53:58 Ma ne samo strip u škole. Dosta toga treba promijeniti.
Ovaj školski sistem iz 19. stoljeća stvarno ne pali više. Ne samo da djeca ne čitaju niti su ikada čitala s guštom Anu Karenjinu i slične klasike, djeca ne slušaju dobru glazbu, ne gledaju dobre filmove, ne znaju tko je Michael Jackson niti što je strip. Te stvari su danas također bitne. Biti kulturno zakinut na području pop kulture ti sigurno neće pomoć u životu. Hebo ih Ana Karenjina i ruski klasicizam ako nikad nisu čuli za Beatlese, Batmana ili Jurski park.
Trebalo bi stvarno uvesti taj jedan predmet tipa "opće pop kulture" i tu ih malo potkovati. |
Poli |
Posted - 22/03/2016 : 10:14:00 quote: Originally posted by lwood
šta ti se ne sviđa Maus?
Pogresni pobijedili?
|
ivi skoj |
Posted - 21/03/2016 : 21:58:20 Pa kaj nije bilo u Modroj lasti stripova, pa su svi to čitali. Da je danas nešto slično, vjerujem da bi klinci to popratili. Malo prilagoditi teme i polako uđu i u taj svijet. Danas je štampa jeftinija nego prije ako ne mora biti teška ekskluziva, što za klince nužno i ne mora. Najvjerojatnije da se i reprizira Bednjanec ne bi ništa falilo. |
teller |
Posted - 21/03/2016 : 20:54:56 quote: Originally posted by edvin
Evo, moj stariji sin je u prva 3 razreda pročitao; skoro sve tintin albume od algoritma, jedno 5 gastona od zg naklade, 3-4 lucky luke-a, 3-4 asterixa, 3-4 spirou-a, brdo garfielda, 2-3 štrumpfova od čk, calvin & hobbes-a od algoritma, par malih spirou-a, neznamkolko spider-man-a ... najbolje je što to nosi po školi pa onda i frendovi iz razreda idu aste stvari posuđivati u knjižnicu.
|
lwood |
Posted - 21/03/2016 : 20:10:31 šta ti se ne sviđa Maus? |
stinky |
Posted - 21/03/2016 : 19:56:15 quote: Originally posted by ken2
maus je važan strip i važna tema
tko drugi nego lijepa dušica ken2 ken srozani ken posrnuli ken dvojka ken dekadent |
raic1922 |
Posted - 21/03/2016 : 19:48:28 quote: Originally posted by izivko
Maus, Eternaut, Alvar Mayor kao lektira za srednjoškolce!? Ma, dajte ljudi! Nemojte gledati iz svog kuta. Bi li vi to čitali kao srednjoškolci? Ubijate u pojam mlade ljude.
Bih, i jesam |
ken2 |
Posted - 21/03/2016 : 19:05:05 quote: Originally posted by izivko
Maus, Eternaut, Alvar Mayor kao lektira za srednjoškolce!? Ma, dajte ljudi! Nemojte gledati iz svog kuta. Bi li vi to čitali kao srednjoškolci? Ubijate u pojam mlade ljude.
zašto? maus je važan strip i važna tema za 3. ili 4. razred srednje škole je idealan istina je da je to teška tema, ali je obrađena na zanimljiv način uostalom, kao da su teme u lektirama samo vesele uzmi jadnike, dickensa, uzmi dostojevskog... koliko ih tek to onda ubija u pojam
|
Poli |
Posted - 21/03/2016 : 17:23:14 ja kao srednjoskolac bi, ali za ostale u razredu ne znam :D
|
izivko |
Posted - 21/03/2016 : 15:58:05 Maus, Eternaut, Alvar Mayor kao lektira za srednjoškolce!? Ma, dajte ljudi! Nemojte gledati iz svog kuta. Bi li vi to čitali kao srednjoškolci? Ubijate u pojam mlade ljude. |
jurica |
Posted - 21/03/2016 : 15:31:14 quote: Originally posted by culture vulture
To bi pretpostavljalo da nastavnici poznaju sve knjige u knjižnici.
ne nužno. primijeti da sam u originalnom postu vješto izbjegao dati profesoru zadatak da poznaje djelo o kojem učenik piše esej: on treba opisati to djelo, objasniti zašto ga je odabrao i što sad o njemu misli, nakon čitanja.
profesor onda ocjenjuje ne poznavanje samog djela, nego sposobnost kritičkog promišljanja date umjetnosti uopće.
takav pristup pomaže i npr. profesoru hrvatskog koji nije baš najbolje upoznat sa stripom itd.
gle, to je moje mišljenje. nemam ga namjeru posebno braniti. znaš što inače mislim o obrazovnom sustavu, tako da me u osnovi baš briga. imam djecu, doduše, ali najsretniji bih bio kad bi prošli kroz školovanje što je moguće neokrznutiji. ne moraju briljirati. samo neka nauče ono što se naučiti mora (čitati i računati), a za sve ostalo - samo neka ih previše ne unište.
ne moraju zavoljeti čitati ništa u školi, što se mene tiče. samo neka ne zamrze. moj Sergej navečer pred spavanje sam sjedi na krevetu i čita slikovnice jer mu je to zabavno. nikad ga nitko nije ni podučavao ni tjerao. doduše, i ja i supruga volimo čitati, pa je donekle to ponašanje naučio kopiranjem, ali... on to voli.
sve što ja od škole očekujem je da mu tu ljubav ne UNIŠTI. a razviti je neće. nikad nitko nije zavolio književnost zbog lektire.
***
ali to je sve moj stav kao osobe koja ima problema s autoritetima i manje više je čitavog života prezirala sve razine škola i školovanja. |
stinky |
Posted - 21/03/2016 : 12:00:13 quote: Originally posted by Mali_Mate
Trenutno nam je ponuđeno (Bogovi su milostivi) pitanje lektire i ono...osvaja se jedna po jedna postaja
pa da, ali te se postaje onda zapravo osvajaju na silu i na ho ruk.
jer, pitanje lektire je pitanje: što mi, u stvari, hoćemo?
ja, npr. neću da mi djeca čitaju Mausa ni rodne ideologije ni većinu toga što hoće ken2. mi se uopće ne možemo dogovoriti oko toga, ne sada, nego - nikada.
zato, razumnije je to - propisati odozgo.
(ionako djeca neće čitati ni u jednom ni u drugom slučaju, osim par iznimaka. mislim, pa ni ja nisam čitao lektiru, a vidi me sad.) |
culture vulture |
Posted - 21/03/2016 : 11:46:15 quote: Originally posted by jurica
odgovor je Malom_Mati: iskreno, u tom slučaju ja bih odabir lektire (ako je administrativno moguće), prepustio učenicima. neka svatko ode u knjižnicu, prelista i odabere što god želi i onda kroz esejić objasni što je i zašto odabrao i što o tome misli sad kad je pročitao/pročitala.
To bi pretpostavljalo da nastavnici poznaju sve knjige u knjižnici.
Kad se govori o uvođenju stripa u kurikulum, nisam siguran tko bi to predavao - nastavnici hrvatskog ili likovnog? Kao povjesničar umjetnosti i kroatist, koji bi bar na srednjim školama mogao predavati oba predmeta, skeptičan sam prema obje opcije. Mi na fakultetu nismo čitali nijedan strip i pitam se kako bi moje kolegice i kolege koji nisu privatno čitali stripove to predavali. |
Mali_Mate |
Posted - 21/03/2016 : 11:32:28 quote: Originally posted by stinky
Ah, nije to odgovor koji tražimo, Mate.
Kurikularna reforma, premda voditelj pokazuje određeni entuzijazam, ne može uspjeti, ako nema istovremeno društvene reforme.
Te su stvari neodvojive.
Opet problem kruga.
Po meni, uopće se ne zna što je Cilj školstva, obrazovanja. Tek tu se treba dogovoriti, to bi bilo prvo.
Je li cilj ono što je bio nekada ideal, tzv. humanističko obrazovanje ili instrumentalizirano, funkcionalnost u društvu shvaćenom kao podjela rada?
Je, al ko će se dogovarati oko toga? Vidiš da to pitanje ni nije na dnevnom redu (iako bi trebalo biti). Tj. nije na dnevnom redu iako akteri guraju u smjeru funkcionalnosti/podjele rada. A rasprave (javne, relevantne, utjecajne) nema ni u tragovima.
Trenutno nam je ponuđeno (Bogovi su milostivi) pitanje lektire i ono...osvaja se jedna po jedna postaja |
stinky |
Posted - 21/03/2016 : 11:28:43 Ah, nije to odgovor koji tražimo, Mate.
Kurikularna reforma, premda voditelj pokazuje određeni entuzijazam, ne može uspjeti, ako nema istovremeno društvene reforme.
Te su stvari neodvojive.
Opet problem kruga.
Po meni, uopće se ne zna što je Cilj školstva, obrazovanja. Tek tu se treba dogovoriti, to bi bilo prvo.
Je li cilj ono što je bio nekada ideal, tzv. humanističko obrazovanje ili instrumentalizirano, funkcionalnost u društvu shvaćenom kao podjela rada? |
Mali_Mate |
Posted - 21/03/2016 : 11:26:36 quote: Originally posted by jurica
odgovor je Malom_Mati: iskreno, u tom slučaju ja bih odabir lektire (ako je administrativno moguće), prepustio učenicima. neka svatko ode u knjižnicu, prelista i odabere što god želi i onda kroz esejić objasni što je i zašto odabrao i što o tome misli sad kad je pročitao/pročitala.
U tom se slučaju izabire najtanji, to ti je jasno, jel da? |
jurica |
Posted - 21/03/2016 : 11:23:40 odgovor je Malom_Mati: iskreno, u tom slučaju ja bih odabir lektire (ako je administrativno moguće), prepustio učenicima. neka svatko ode u knjižnicu, prelista i odabere što god želi i onda kroz esejić objasni što je i zašto odabrao i što o tome misli sad kad je pročitao/pročitala. |
Beva |
Posted - 21/03/2016 : 11:22:25 quote: Originally posted by jurica
meni osobno fali točna i jasna slika što želimo postići lektirom u školi, pa da na osnovu toga analiziram koje konkretne stripove bih preporučio.
popularizacija ili kanonizacija? i kad čitam ove preporuke, nekako se svi hrvu između te dvije objektivne krajnosti: htjeli bi kanonska djela, ali da i djeca zavole stripove.
nisam pametan, nemam odgovor, ali teško mi je razmišljati o konkretnim naslovima bez konkretnog cilja.
Po meni, u osnovnoj školi popularizacija, u srednjoj klasici stripa tipa Maus.
U osnovnoj cilj može biti da se djeca nauče čitati strip, da im postane prirodan jezik stripa i pripovijedanje kroz slike.
U srednjoj ubaciti neke bitne stripove, klasike. Moji bi prijedlozi bili već spomenuti Maus, pa nešto od Bande Designee, problem je što su tu klasici uglavnom duži serijali. Ima i kraćih serijala kao što su Sambrovi ili Šninkel, ima se za probrati. Od mangi može komotno i Taniguchi ili nešto od Tezuke, od Amera mi, pored Mausa, pada na pamet Sandman ali je predug, pa je tu možda bolje nešto od grafičkih novela. Eisner ili slično, iako je meni osobno Ugovor s Bogom bio poprilično dosadan. |
Mali_Mate |
Posted - 21/03/2016 : 11:18:34 Za mene je kanonizacija sporedni cilj. Relativno nebitan u ovoj fazi.
Strip ima isti problem kao i književnost, a mislim da ga škola (pod pretpostavkom obrazovanog kadra, iako toga nemamo jer se skup profesora/poznavatelja književnosti/likovne kulture ne preklapa sa skupom poznavatelja stripa) može donekle riješti.
Tražimo odgovor na pitanje zašto čitati strip/književnost (a ne igrati Call of Duty ili Angy Birdse pri čemu nemam ništa protiv toga nego samo postavljam pitanje zašto izabrati A umjesto B)i kako čitati (ne - kako čitati strip/književnost, nego kako čitati općenito). Lektiru složiti vodeći se tom logikom |
ken2 |
Posted - 21/03/2016 : 11:17:28 quote: Originally posted by jurica
quote: Originally posted by Obi-wan
Inače obožavatelj knjiga, nisam pročitao valjda ni jednu od tih lektira.
meni osobno fali točna i jasna slika što želimo postići lektirom u školi, pa da na osnovu toga analiziram koje konkretne stripove bih preporučio.
popularizacija ili kanonizacija? i kad čitam ove preporuke, nekako se svi hrvu između te dvije objektivne krajnosti: htjeli bi kanonska djela, ali da i djeca zavole stripove.
nisam pametan, nemam odgovor, ali teško mi je razmišljati o konkretnim naslovima bez konkretnog cilja.
topik sam otvorio potaknut jučerašnjim gostovanjem jokića u Nu2 koliko sam shvatio od njega, ali i čitajući predloženi kurikulum iz hrvatskog jezika, cilj je odgojiti čitatelja - da djeca postanu / ostanu čitatelji npr. nas je troje braće, a samo ja čitam znam još puno svojih vršnjaka kojima je zadnja pročitana knjiga vlak u snijegu ili nešto drugo iz tog razdoblja
|
jurica |
Posted - 21/03/2016 : 10:56:56 quote: Originally posted by Obi-wan
Inače obožavatelj knjiga, nisam pročitao valjda ni jednu od tih lektira.
meni osobno fali točna i jasna slika što želimo postići lektirom u školi, pa da na osnovu toga analiziram koje konkretne stripove bih preporučio.
popularizacija ili kanonizacija? i kad čitam ove preporuke, nekako se svi hrvu između te dvije objektivne krajnosti: htjeli bi kanonska djela, ali da i djeca zavole stripove.
nisam pametan, nemam odgovor, ali teško mi je razmišljati o konkretnim naslovima bez konkretnog cilja. |
Beva |
Posted - 21/03/2016 : 10:24:20 quote: Originally posted by ken2
mali spirou isto
Nisam baš siguran, većina fora u malom Spirouu su vezane za seks, pokušaje nabavke porno časopisa i slično. Ne bih to dao šestogodišnjacima, možda 5-8 razred, ali po meni ima i puno prikladnijih stripova. |
ken2 |
Posted - 21/03/2016 : 09:51:33 borovnica i mali guj i njegov zmuj svakako u niže razrede mali spirou isto asteriks, umpah pah, lucky luke i gaston za iznad 5.razreda maurović je nezaobilazan i kordej i još starih, domaćih majstora |
lwood |
Posted - 21/03/2016 : 09:26:51 da,najbolje stavit Druunu odma u prvi osnovne jel? |
|
|