Author |
Topic |
morski
Senior Member
2659 Posts
Member since 09/08/2014 |
Posted - 28/03/2017 : 12:53:01
|
izvor: http://www.index.hr/vijesti/clanak/skolstvo-nas-uci-da-ribe-smatramo-glupima-jer-se-ne-znaju-popeti-na-drvo/927616.aspx
"EINSTEN je jednom rekao: Svatko od nas je genij sam po sebi, ali ako ćete biti takvi i suditi jednoj ribi koja koja se ne zna popeti na drvo, provest ćete cijeli život misleći da je ta riba glupa.
Zamislite takav početak uvodnog govora na suđenju modernom školstvu u slučaju "Čovjek protiv školstva". Zapravo, ne trebate ni zamišljati jer se već okupila kivna grupa ljudi koji je školstvu presudila sama. S jako dobrim argumentima izrečenima u videu kojeg je na YouTube postavio poznati američki youtuber Prince EA aka Richard Williams, američki reper, umjetnik i očiti žestoki zagovaratelj promjena. Pa iako mu je cilj prvenstveno nasmijati javnost, u ovom videu ništa zapravo nije smješno. Jer je toliko istinito, s istinom koja žulja i boli brojne generacije iz doslovno cijelog svijeta, Osim one šačice sretnih ljudi koji žive u zemljama u kojima su se promjenu u školsku dogodile.
"Danas na suđenju imamo moderno školstvo koje ne samo da tjera ribu da se popne na drvo, ono je tjera da siđe i još otrči dodatnih 10 kilometara. Reci te nam drago moderno školstvo jeste li sretni i zadovoljni što ste milijune ljudi pretvorili u robote?
Smatrate li da je to zabavno? Znate li koliko se djece danas osjeća poput naše ribe plivajući uzvodno u nastavi, bez vremena i volje da pronađu svoj dar, misleći pritom da su glupi i beskorisni.
Tome mora doći kraj i zato prozivam školstvo i osuđujem ga zbog ubijanja kreativnosti i individualnosti, optužujem ga za intelektualno nasilje. Ako mi dozvolite časni suče, da potkrijepim svoje argumente dokazima.
Dokaz A - ovo je pametni telefon kakve danas svi imamo, pokazao je "odvjetnik" sliku pametnog telefona, ali i sliku prvog telefona od prije 150 godina. Sličan primjer pokazao je i na slikama automobila - moderne jurilice i kočije od prije 150 godina. Vidite li razliku? Upitao je prisutne. Naravno da su svi kimali glavama jer razlika je drastična.
Vidite li sada razliku, pokazao je sliku običnog školskog sata prije 150 godina i danas. Razlike - nema. Nije li to sramota? Da nikakvog pomaka od tada nema, a toliko se drugih stvari oko nas promijenilo?
A vi tvrdite da svojim modernim školstvom učenike pripremate za budućnost?
Pitam vas stoga ponovo. Pripremati li vi njih za budućnost ili za prošlost? Jer sudeći prema sadašnjim iskustvima, meni se čini da vi njih pripremate za rad u tvornicama. Dok svi mirno sjede u svojim redovima učenici moraju podići ruku kada nešto žele reći, imaju kratku stanku za odmor, a ostalih osam sati vi im govorite što da misle. Ah, da - i tjerate ih da se natječu kako bi dobili plaću. Tjerate ih da znaju kako se proizvodi i kako se stvaraju roboti i zombiji. Ali svijet je ljudi moji napredovao i mi sad pod hitno trebamo ljude koji misle kreativno, inovativno, kritički, nezavisno s mogućnošću suradnje i povezivanja cijelog svijeta. Jer znate, i znanstvenici kažu da ne postoje dva jednaka mozga, što će potvrditi i svaki roditelj koji odgaja dvoje, troje djece.
Zašto onda vi koji to ne bi trebali, baš vi, na djecu gledate kao na kalupe ili obične kape. Jedna veličina i jedan oblik za sve?
Što kada bi liječnici odjednom počeli davati svima isti lijek? Rezultat bi bio tragičan i puno bi se ljudi još dodatno razboljelo, zar ne?
Ali ljudi moji upravo se to događa u školstvu, gdje jedan učitelj stoji ispred 20 djece od koji svatko ima različite osobine, potrebe, talente i snove, a vi ih sve učite iste stvari na isti način. To je užasno!
Ovo je možda jedan od najgorih kriminala ikada počinjenih, a žalosno je što ni učitelji sami nemaju puno bolji tretman. Nemaju li oni najvažniji posao na svijetu, a tako su malo za njega plaćeni. Nije čudo stoga što je toliko učenika premalo naučeno. Budimo stoga realni. Učitelj bi kao i liječnici trebali biti isto plaćeni jer doktor može operirati srce i spasiti život djeteta, a veliki učitelj može dosegnuti do srca tog djeteta i omogućiti mu ispunjen život.
Ali učitelji su često heroji koje se često osuđuje iako u njima uopće ne leži problem. Oni jednostavno rade u sustavu u kojem nema baš puno opcija ni prava. Kurikulumi su stvoreni od strane političara od kojih većina nije podučavala ni dana. Političara koji su opsjednuti standardiziranim testovima. Oni misle da će ubacujući pitanja s više odgovora odrediti nečiji uspjeh. Ustvari, ovi su testovi prebanalni da bi bili korišteni i trebaju se baciti.
Ne morate mi vjerovati gospodo porotnici. Vjerujte onome tko je izmislio standardizirano testiranje. Pogledajte njega, velikog F.J. Kellya kojeg ću ovom prilikom citirati jer on je rekao - "Ovi su testovi prebanalni da bi se koristili i ne bi ih se uopće trebalo koristiti."
I zato ja više ne polažem svoju nadu u školstvo. Ali vjerujem u ljude. Ako možemo preurediti zdravstvenu skrb, aute i facebook stranice onda je naša dužnost da isto napravimo i s obrazovanjem.
Da ga unaprijedimo, promijenimo na bolje i prestanemo mariti za školski duh jer je to beskorisno osim ako radimo na tome da izvučemo najbolje iz duha - iz svakog učenika.
To bi nam trebao biti zadatak, zaurlao je odvjetnik na porotu dok su djeca nijemo sjedila i razmišljala o njegovim riječima.
Posegnimo u srce svakog učenika. Naravno, matematika je važna, ali nije ništa važnija od plesa i umjetnosti. Dajmo priliku svakom talentu, svakom daru, svakom duhu. Znam da to zvuči kao san, ali pogledajte recimo Finsku u kojoj se rade impresivne stvari. Oni imaju puno manje školskih sati, učitelji pristojno zarađuju, nitko ne dobiva domaću zadaću i svi su fokusirani na suradnju umjesto na natjecanje između učenika.
Ali ima nešto još i bolje!
Njihov edukacijski sustav nadmašio je sve slične sustave na svijetu, Škole s Montessori predznakom, programi kao što je Khanova akademija. To samo pokazuje da nema jednog rješenja za sve. Ali dok učenici čini barem 20 posto naše populacije, nemojte zaboraviti da oni ujedno čine i 100 posto naše budućnosti.
Zato se posvetimo njihovim snovima i ne možemo zamisliti što sve zapravo možemo ostvariti. To je svijet u kojem vjerujem. Svijet u kojem riba nije više prisiljena da se penje na drvo.
Zanima li ovo suđenje? Zanimaju li vas reakcije porote, okrivljenih, publike i sudaca?"
|
Kompletni popis Bonelli stripova u Excelu |
Edited by - morski on 28/03/2017 18:04:22
|
|
supermark
stripovi.com suradnik
Croatia
29620 Posts
Member since 06/02/2007 |
|
globinjo
Moderator
Croatia
33493 Posts
Member since 12/09/2002 |
|
Dukidule
Advanced Member
Chile
4039 Posts
Member since 20/05/2014 |
|
delboj
stripovi.com suradnik
Bosnia and Herzegovina
17105 Posts
Member since 01/03/2004 |
Posted - 28/03/2017 : 16:21:42
|
Kakve gluposti. Pola današnje djece je za dobrog degeneka, a druga polovine nije za škole. Veliki broj njih ima problema s računanjem do 20, a da ne govorim o tablici množenja. I za kakvu to budućnost da ih pripremamo? |
|
|
Mrkva
Senior Member
1184 Posts
Member since 11/09/2016 |
Posted - 28/03/2017 : 17:08:01
|
Ne bih se slozila da se nastava nije promijenila u odnosu na onu od sto pedeset godina ranije: mnogo se toga promijenilo, no ja sam toliko angazirana oko ove teme da mozda od šume ne vidim drvo.
Problem je nastao u visokom školstvu, a ne kod nas. Isproduciralo se ljudi s fakultetom koji ne znaju beknuti dvije čiste (a sad se tako producira i na doktorskom) i onda ih se pustilo u škole. Taj proces i dalje traje, a selekcijski proces je nikakav: natječaji se vrlo često zaključuju bez intervjua.
Normalno da od tolike količine profesora ne mogu svi biti dobri, ali ipak vidim da se u strukovnoj školi u kojoj ja radim puno više ide na konkretna znanja (djeca posjećuju banke, imaju vlastite vjezbeničke tvrtke pa čak i sajam na dan škole i uzivaju u tome). Uvijek se nešto zabavno radi: te predstave, te radionice poezije, te kvizovi, te kuhanje itd.
Normalno da ne mozemo više od toga kad nemamo računalo i projektor u svakoj učionici - ali to više nije problem naših plaća, nego općenito novca koji ide u obrazovanje (samo što zbog toga, nazalost, nikad nismo štrajkali - da jesmo, vjerojatno bih se pridruzila).
I ja uopće ne bih tu previše krivila sustav obrazovanja, nego društveno ozračje: djeca su toliko usmjerena na cilj (dobivanje ocjene) umjesto na cilj (dobivanje znanja) da normalno da onima koji zaostaju (iz kojeg god razloga, pa čak i ako su riba koja se ne moze popeti na drvo) to stvara stres i osjećaj neadekvatnosti. Ali, budući da je škola slika društva, mozda treba mijenjati društvo. Da društvo nije tako opsjednuto ciljem (zarađivanjem kako bi mogli konzumirati) mozda bi i djeca bila sklonija stvarati i uzivati u tom stvaranju.
Ali vjerojatno ne. Sjetim se uvijek Taniguchijevog Dalekog susjedstva i kako je glavni junak počeo uzivati u fizičkom naporu (trčanju), a koje je mrzio kad je bio klinac. Ponekad trebamo ostarjeti da bismo znali cijeniti stvari: vlastitu mladost, znanje koje nam profesori entuzijastično nude na dlanu, svoju pamet, prirodu...a često čak ni u starosti nećemo.
EDIT: Rekao je jedan moj kolega (u pokušaju da objasni zašto je profesorima nuzno dati veće plaće) - da su škole kao banke, a da mi izgledamo kao bankari, ne bi se učenici usudili kasniti na sat, jesti pod nastavom, biti na mobitelu dok pričamo ili uništavati klupe. I to je istina, ali ja u tome vidim problem malograđanštine učenika, a ne problem vlastitog izgleda ili plaće. |
Edited by - Mrkva on 28/03/2017 17:18:52 |
|
|
Mrkva
Senior Member
1184 Posts
Member since 11/09/2016 |
Posted - 28/03/2017 : 17:09:06
|
quote: Originally posted by delboj
Kakve gluposti. Pola današnje djece je za dobrog degeneka, a druga polovine nije za škole. Veliki broj njih ima problema s računanjem do 20, a da ne govorim o tablici množenja. I za kakvu to budućnost da ih pripremamo?
Ja ne znam tablicu mnozenja poslije šest puta šest - dalje sve zbrajam. Ali šta, nisam ja glupa, ja sam riba, ne moram se penjati na drvo ;) |
|
|
manhunter
Moderator
Switzerland
25442 Posts
Member since 17/09/2004 |
|
izivko
Advanced Member
Germany
12676 Posts
Member since 25/07/2003 |
|
Mrkva
Senior Member
1184 Posts
Member since 11/09/2016 |
Posted - 28/03/2017 : 17:30:38
|
quote: Originally posted by manhunter
Da li je školstvo ogledalo društva, ili je društvo ogledalo školstva?
Ma daj prika, nemoj me hvatati na tako jeftinu foru :) Znaš dobro da škola nije jedino što odgaja i sačinjava neko biće niti je u redu stavljati na školstvo toliku odgovornost. Zna se da su tu vršnjaci, rodbina, izvanškolske aktivnosti itd. podjednako odgovorni. I prije nego što mi odgovoriš "ali i oni su svi išli u školu", reći ću ti: nisu. Moja pokojna baka nije išla u školu. A čak i da jesu i da je škola ta koja je podbacila, ipak njen podbačaj nije jedini koji je napravio ovakvo stanje :) |
|
|
lwood
Advanced Member
Colombia
47275 Posts
Member since 09/12/2005 |
Posted - 28/03/2017 : 17:50:58
|
roditelji su veći problem od školstva |
depresivni iskompleksirani primitivac i nadrkana budala kojeg financira stari i koji sa skoro 50 godina nema ni žene ni posla.Pa naravno da je ljut na sve, a narocito na one koji su uspješni. Jbga Lwoode nisam ti ja kriv kaj nisi uspio u životu |
|
|
nagor
Advanced Member
Croatia
12553 Posts
Member since 21/02/2012 |
Posted - 28/03/2017 : 18:08:56
|
Ah, škola...
Djeca, odnosno učenici su kao i svaka druga društvena skupina. Uglavnom, većina njih je OK, nađe se i po koji genijalac... ali tu većinu zasjeni glasna primitivna i glupa manjina. Od 30ak učenika u razredu, petero njih ima stvarno znanje i odnos, 15ak ih ima kolko tolko odnos, 10ak ih je glupavih - od tih 10ak ih je par koji su glupi i primitivni. I tih par glupih i primitivnih ti može sjebati ne samo sat nego i volju do posla. Još kad takve primitivne učenike upariš sa njihovim također primitivnih roditeljima dobiješ dobar razlog za izbor koje druge profesije.
Ovisi i na kojoj školi učiš i normalno ovisi kako se postaviš - tu dolazimo do činjenice da nisu svi učitelji za u razred.
Što se tiče usporedbe prošle i sadašnje situacije. Skroz se je izopačio taj odnos učenik-učitelj-roditelj. Ako je prije bilo dozvoljeno disciplinirati (ne nužno šamarom) učenika i u autoritet učitelja roditelj nije ulazio, danas zna biti problem ako mu daš jedinicu zbog neznanja. O tome kako profesor može imati problema ako učeniku "zaplijeniš" mobitel do kraja sata ne želim ni govoriti.
|
|
|
manhunter
Moderator
Switzerland
25442 Posts
Member since 17/09/2004 |
Posted - 28/03/2017 : 18:55:57
|
quote: Originally posted by Mrkva
quote: Originally posted by manhunter
Da li je školstvo ogledalo društva, ili je društvo ogledalo školstva?
Ma daj prika, nemoj me hvatati na tako jeftinu foru :) Znaš dobro da škola nije jedino što odgaja i sačinjava neko biće niti je u redu stavljati na školstvo toliku odgovornost. Zna se da su tu vršnjaci, rodbina, izvanškolske aktivnosti itd. podjednako odgovorni. I prije nego što mi odgovoriš "ali i oni su svi išli u školu", reći ću ti: nisu. Moja pokojna baka nije išla u školu. A čak i da jesu i da je škola ta koja je podbacila, ipak njen podbačaj nije jedini koji je napravio ovakvo stanje :)
Nisi (baš) u pravu.
Moja baka je samo pohađala neki tečaj za devojčice i ostala je takoreći nepismena. Ali je dobro znala šta je poštenje i poštovanje. Ali takvo je društvo bilo. Skoro sam video neke slike đačkih knjižica iz vremena Kraljevine SHS, gde stoje pravila ponašanja u školi i van nje. Zato bih rekao da je škola ogledalo društva.
Današnje društvo se svodi na konzumaciju, brze informacije, priči da je sve moguće bez mnogo truda i zabavu. Takvo je i školstvo. Što manje domaćih zadataka, što manje stresa, nema vikanja, učenik je uvek u pravu. I te promene u školstvu su došle iz društva, a nije škola promenila društvo da bi ono promenilo školu.
Mogao bih još na ovu temu, moja supruga je nastavnica u školi, a ja sam predavač odraslima. Ali neću. |
I am legion. I do not forget. I do not forgive.
|
|
|
izivko
Advanced Member
Germany
12676 Posts
Member since 25/07/2003 |
|
nagor
Advanced Member
Croatia
12553 Posts
Member since 21/02/2012 |
|
Mrkva
Senior Member
1184 Posts
Member since 11/09/2016 |
|
Beva
Advanced Member
Bosnia and Herzegovina
6099 Posts
Member since 04/06/2007 |
Posted - 28/03/2017 : 20:31:50
|
Danas se mnogi bune da djeca ne paze na satu, da koriste mobitele i slično, kako više nema poštovanja, a onda se sa sjetom prisjećaju kako se prije više čitalo stripova za vrijeme nastave :)
Ovo što kaže nagor je istina. Ne mora uvijek biti raspodjela ista, ali tu je to negdje.
Ja sam u osnovnu školu išao prije dvadesetak godina i bogme je bilo svega. Sam nikad nisam pravio probleme jer sam bio vjerojatno najpreplašenije dijete na svijetu, ali pamtim da tuče za vrijeme i poslije nastave nisu bile rijetkost. Odgovaranje nastavnicima bahatim tonom također. Bilo je čak učenika koji bi u trećem osnovne preko ljeta zaboravili pokoje slovo (istina).
Ako išta, danas su djeca vjerojatno inteligentnija ali se i manje trude jer je naprosto takvo vrijeme. Ja sam inženjer građevine i danas, uz silne softvere za tehničko crtanje i statičko modeliranje građevina, posao se radi nekoliko puta brže nego prije. U praksi to znači da se više ne možeš (barem kod nas) specijalizirati za neko uže područje, nego radiš sve što se od tebe traži. Kvaliteta trpi jer investitori sve žele jučer. U takvom društvu i školstvo postaje instantno, nešto što se završi jer eto svi završavaju.
Ima inače jedan odličan tekst na temu odnosa investitora i arhitekta, napisao Dario Kristić, tekst je i smiješan i istinit, ali prije svega zorno pokazuje 'vrijednosti' bitne u današnjem društvu, preporučujem:
https://dariokristic.wordpress.com/2014/05/06/adaptacija/ |
Jubilarni Polo 10!http://forum.stripovi.com/topic.asp?TOPIC_ID=51213 |
|
|
mladjo
Advanced Member
Croatia
20013 Posts
Member since 15/04/2007 |
Posted - 28/03/2017 : 23:12:39
|
quote: Originally posted by lwood
roditelji su veći problem od školstva
|
COUNT ZERO INTERRUPT an interrupt of a process decrements a counter to zero
|
|
|
supermark
stripovi.com suradnik
Croatia
29620 Posts
Member since 06/02/2007 |
|
Space Marine
Senior Member
Croatia
1296 Posts
Member since 08/09/2013 |
Posted - 29/03/2017 : 10:11:37
|
Između ostaloga, školstvo je koma jer se djecu uče enormne količine šita koje im više nikad neće trebati u životu. Al' bitno da 98% djece ne bi znalo izračunati kamatu na kredit. |
Sometimes good guys gotta do bad things to make the bad guys pay. |
Edited by - Space Marine on 29/03/2017 10:12:14 |
|
|
Mrkva
Senior Member
1184 Posts
Member since 11/09/2016 |
Posted - 29/03/2017 : 10:44:14
|
quote: Originally posted by Space Marine
Između ostaloga, školstvo je koma jer se djecu uče enormne količine šita koje im više nikad neće trebati u životu. Al' bitno da 98% djece ne bi znalo izračunati kamatu na kredit.
Ali učiti djecu samo onome što će im trebati značilo bi lišiti ih puno lijepih stvari: stvari koje će ih mozda zanimati tek godinama kasnije.
Isto tako, nije svrha svakog znanja da bude upotrebljivo. To bi bio previše cinički stav. Ponekad je svrha učenja vjezbanje memorije, sposobnosti zaključivanja, mašte i jednostavno - nedopuštanje da se oko mozga nakupi plak. Isto kao što veslač ne vjezba samo ruke da bi bio dobrim veslačem, tako ne mozemo ni djecu učiti da svoj mozak promatraju kao banku za stvaranje učinkovitosti - nazalost, to stalno radimo po uzoru na neke "učinkovitije" zemlje. Ako pogledaš našeg prosječnog liječnika, sve će ti biti jasno. Velike sposobnosti memoriranja praktičnih znanja koje su utrošene samo na jednu stvar - učinkovitost - stvaraju plitke, sebične pojedince, kojima usto nedostaju elementarna humanistička znanja. Nije meni sveobuhvatno obrazovanje imperativ, ali dok ih mozemo na nj prisiliti, pobogu, prisilimo ih.
Ovo s kamatama stoji i ponovno navodim svoj primjer: završila sam fakultet, a ne znam napamet tablicu mnozenja. No to ne znači da se neću educirati prije dizanja kredita i pokušati napraviti mudar izbor. Škola jest kriva za kultiviranje građanske naivnosti i nesposobnosti: ali ne zbog nedostatka pruzanja praktičnih znanja, nego upravo zbog nedostatka izgradnje kritičkog stava u učenika (a za kritički stav moramo biti izlozeni velikoj količini sadrzaja). |
|
|
Beva
Advanced Member
Bosnia and Herzegovina
6099 Posts
Member since 04/06/2007 |
Posted - 29/03/2017 : 10:57:23
|
Po meni bi dobar dio vremena predviđenog za nastavu trebao biti u obliku debate, a ne predavanja. Mislim na osnovnu školu, a može se provesti i kasnije s određenim predmetima. Predavanja nisu nužno loša, ali ako nastavnik nije zanimljiv ili motiviran, misli će ti odlutati (ako si uopće slušao). Kad bi se na nastavi razgovaralo o nekim stvarima, učenici bi morali slušati i bilo bi im zanimljivije.
Ili čisto truditi se praktično primijeniti naučeno. Sjećam se koliko mi je bila zanimljiva izborna nastava iz kemije u srednjoj jer smo sami radili pokuse, a na redovnoj nastavi sam uglavnom šarao po stolu.
Poanta je da treba pokušati učenike aktivirati na satu, ako samo slušaju (ili još gore, zapisuju) lekcije, većina ih neće biti koncentrirana na nastavu. |
Jubilarni Polo 10!http://forum.stripovi.com/topic.asp?TOPIC_ID=51213 |
|
|
ivi skoj
Senior Member
Croatia
2120 Posts
Member since 07/12/2015 |
Posted - 29/03/2017 : 11:32:06
|
Ocjene u pola predmeta treba izmaknuti, da se djeca oslobode pritiska i postanu kreativnija, a ne da trče za ukupnim rezultatom. Ponuditi više menija za odabir rješavanja zadataka, tako da neko ko ne voli pisati zadaću može izabrati neki drugi način prezentiranja svojeg znanja. Više manje naučiti djecu koristiti predmete, tipa kako naći rješenje i upotrijebiti isti, a ne naučiti ih sve o samoj stvari koju koriste. Dakle bolje mu objasniti kako voziti auto, nego da mora napamet znati sve njegove djelove i materijale od kojih je napravljen. Što bi rekli malo puno manje teorije, a više praktične upotrebe znanja.
Moram djetetu ručak napraviti, a imam još toliko dobrih ideja. Možda u nastavku, ako bude volje.
|
samo još vjeverice, Pola i Slatea cekam |
|
|
delboj
stripovi.com suradnik
Bosnia and Herzegovina
17105 Posts
Member since 01/03/2004 |
Posted - 29/03/2017 : 13:59:09
|
Očito mnogo ljudi ima neobična razmišljanja, pa nije ni čudno da je stanje takvo. Kod nas za sve to o čemu pričati ne postoje uslovi. I tu je kraj. |
|
|
nagor
Advanced Member
Croatia
12553 Posts
Member since 21/02/2012 |
Posted - 29/03/2017 : 14:15:59
|
Ocjene ne bih ukidao. Ocjena je čisti i no bullshit pokazatelj kako dijete stoji sa određenim predmetom. Zar nisu nešto negdje probali sa tim opisnim ocjenama i na kraju se roditelji pobunili i tražili nazad ocjene jer im nije bilo jasno kako dijete stoji sa predmetom.
"Učenik je uz dodatni napor uspio savladati osnove programskog sadržaja. Za postizavanje boljih rezultata potrebno je dodatno zalaganje u školi, ali i kod kuće. Učenik je vrlo komunukativan i verbalan na satu, ali rijetko surađuje s drugim učenicima. Motivacija ide otežano."
ili
"3"
Ocjena je iskrena i jasna , ovo sa opisom je "vaše dijete i nije nešto pametno, ali ja ću vam to sad eufemistički copy paste složiti, da se ne uvrijedite".
|
|
|
Space Marine
Senior Member
Croatia
1296 Posts
Member since 08/09/2013 |
Posted - 29/03/2017 : 14:16:38
|
quote: Originally posted by Mrkva
quote: Originally posted by Space Marine
Između ostaloga, školstvo je koma jer se djecu uče enormne količine šita koje im više nikad neće trebati u životu. Al' bitno da 98% djece ne bi znalo izračunati kamatu na kredit.
Ali učiti djecu samo onome što će im trebati značilo bi lišiti ih puno lijepih stvari: stvari koje će ih mozda zanimati tek godinama kasnije.
Isto tako, nije svrha svakog znanja da bude upotrebljivo. To bi bio previše cinički stav. Ponekad je svrha učenja vjezbanje memorije, sposobnosti zaključivanja, mašte i jednostavno - nedopuštanje da se oko mozga nakupi plak. Isto kao što veslač ne vjezba samo ruke da bi bio dobrim veslačem, tako ne mozemo ni djecu učiti da svoj mozak promatraju kao banku za stvaranje učinkovitosti - nazalost, to stalno radimo po uzoru na neke "učinkovitije" zemlje. Ako pogledaš našeg prosječnog liječnika, sve će ti biti jasno. Velike sposobnosti memoriranja praktičnih znanja koje su utrošene samo na jednu stvar - učinkovitost - stvaraju plitke, sebične pojedince, kojima usto nedostaju elementarna humanistička znanja. Nije meni sveobuhvatno obrazovanje imperativ, ali dok ih mozemo na nj prisiliti, pobogu, prisilimo ih.
Ovo s kamatama stoji i ponovno navodim svoj primjer: završila sam fakultet, a ne znam napamet tablicu mnozenja. No to ne znači da se neću educirati prije dizanja kredita i pokušati napraviti mudar izbor. Škola jest kriva za kultiviranje građanske naivnosti i nesposobnosti: ali ne zbog nedostatka pruzanja praktičnih znanja, nego upravo zbog nedostatka izgradnje kritičkog stava u učenika (a za kritički stav moramo biti izlozeni velikoj količini sadrzaja).
Ako je nekome nešto lijepo on će to sam proučavati i uživati u tome. Sigurno mu ne treba strogi školski program i nastavnik da bi on uživao u tome jer tek onda sigurno neće. npr, ako nekog zanima filozofija neka ide u knjižnicu i tamo si posudi knjige omiljenih filozofa i čita te razvija vlastito (ne nametnuto!) mišljenje o nekoj temi, a ne da ga se u školi godinu dana trpa da mora napamet zna sve godine, razdoblja,...samo k'o ovca sve bubati napamet i onda pet dobit. Ne može čovjek naučiti razmišljati od nekog školskog programa, zato bi se u školi samo trebala učiti neka primjenjiva znanja, jer ova druga u školi sigurno neće usvojiti(bar ne u ovakvom sistemu učenja kao što je danas). Bilo je kod mene u školi hrpa njih što imaju 5 iz filozofije, sociologije i ne znam čega, a ovako kad ih nešto pitaš o društvu, životu što nije u knjizi nemaju nikakvo mišljenje ili su glupi k'o tele.
a i dobrih 95% knjiga o teorijama teorija su sam sviranje qurcu, te ne vidim korist u opterećivanju države, platitelja poreza, nastavnika i učenika da se to izučava(i to po mogućnosti napamet!) |
Sometimes good guys gotta do bad things to make the bad guys pay. |
|
|
Topic |
|
|
|