forum.stripovi.com
forum.stripovi.com
Home | Profile | Register | Active Topics | Active Polls | Aukcije | Private Messages | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 www.stripovi.com - svaštara - off topic diskusije
 Svaštara
 kurikularna reforma?
 New Topic New Poll New Poll
 Topic Locked
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 14

vukozec
Advanced Member



5078 Posts

Member since 17/08/2013

Posted - 03/06/2016 : 15:47:14  Show Profile Show Extended Profile  Send vukozec a Private Message
@culture vulture

Rasprava o kurikularnoj reformi i jest bila prepuštena struci odnosno prosvjetarima. Ta "tupava" svjetinja koju gledaš sa svoje visine intelektualnog snoba koji u pjevanju "Kad bi svi ljudi na svijetu" predosjeća krvoproliće, se umiješala tek kad je u reformu s desna nasilno pokušala penetrirati politika.

Kužiš ili govorim prejednostavno?
Go to Top of Page

Johnny Difool
Advanced Member



Croatia
13988 Posts

Member since 21/02/2010

Posted - 03/06/2016 : 16:12:36  Show Profile Show Extended Profile  Send Johnny Difool a Private Message
quote:
Originally posted by Darth Ivan

quote:
Originally posted by Johnny Difool

Naravno da razina Ivanova obrazovanja nije ni najmanje sporna, uz to idu i odgovarajuća stručnost i upućenost, ali upravo je on onaj koji Jokića i ekipu jednostavno otpisuje s čitavim nizom floskula i predrasuda, od "uhljebi" i "pojma nemaju" do "postavljeni po političkoj liniji" i "u čemu je to njegova stručnost".


Da, a rekao sam i zašto. Zato što sam slušao u školi (sa Skypea) njegovo predstavljanje kurikularne reforme negdje tamo poslije Božića i Nove godine i na mene je ostavio dojam kao da je sve samo zna objasniti teoretski (s papira) ali da nema pojma kako to provesti u praksi. A za sam kurikulum sam rekao, sve se kreće od neke idealne crte, bez ikakvog realizma i kritičke analize stvarne situacije.

quote:
Štoviše, dotični se evo i dalje pokapa, pa s njegovih olimpskih visina nikakva mjerila ne vrijede, stručnost i obrazovanost su apstraktne kategorije koje ništa ne znače, pa onda stručnost i kompetentnost iz njegove perspektive i ne postoje. Osim što, kako se čini, sebe smatra glavnim arbitrom tuđe stručnosti i kompetentnosti.


Ne, ti pokapaš sam sebe jer unedogled ponavljaš da su ti ljudi obrazovani i stručni, a kao jedini argument toj tezi je ti je izjava da imaju doktorate na najprestižnijim svjetskim sveučilištima. Što se mene tiče, ja nisam rekao da nečije obrazovanje i stručnost ne znače apsolutno ništa, nego da nisu jedini i isključivo presudan kriterij u tome koliko je netko u nečemu kvalitetan ili ne.

A iskreno, ne znam u čemu, osim po obrazovanosti, se Jokić iskazao da je stručan. Evo, prosvijetli me.




Ako se od mene očekuje da prihvatim da je tvoja titula pripravnika na stručnom osposobljavanju za rad u nastavi (dakle, kako reče Mate, profesora) mjerilo tvoje stručnosti, jer si ju sam naveo kao oznaku upućenosti i potkovanosti, otkud tebi pravo da stručnost i upućenost negiraš Jokiću i članovima njegova tima?

Najlakše je i u tvom slučaju postaviti pitanje "po čemu si ti to stručan", osobito da daješ tako negativne i omalovažavajuće stavove, kad već kolikom broju tvojih kolega od onih 400 koji su surađivali na izradi kurikuluma odričeš stručnost i iskustvo.

U tom smislu sam i naveo tvoju formalnu naobrazbu, jer nastupaš kao ultimativni autoritet koji međutim svima drugima oduzima pravo koje prisvajaš sebi. Navodiš svoju titulu koja bi dakle morala imati (kao što i ima, dakako) određenu težinu, a istodobno tvrdiš da drugima nikakve titule ne znače baš ništa.

Još i više, oni su prema tebi uhljebi postavljeni po političkoj liniji, oni nemaju pojma i nisu stručni, i sve u tom smislu. Na temelju čega to tvrdiš, jer konkretne činjenice govore sasvim suprotno? Ili samo gomilaš trenutno trendovske floskule o uhljebima i neznalicama, za razliku od tebe koji si stručan i kompetentan.


Ja necu imati s kim ostati mlad ako svi ostarite,
i ta ce mi mladost teško pasti...
Go to Top of Page

culture vulture
Senior Member

1595 Posts

Member since 21/02/2004

Posted - 03/06/2016 : 16:14:10  Show Profile Show Extended Profile  Send culture vulture a Private Message
@vukozec, nisam se uključio u razgovor niti da bih izmjenjivao osobne uvrede s neznancima, niti da bih čitao repetitorij parola.
A ideja da je moguće politiku odstraniti iz školstva je svojstvena samo ljudima koji pluralitet mišljenja ne mogu ili shvatiti ili prihvatiti. Cilj (u razvijenom demokratskom društvu) ne bi trebao biti ni jednoumlje ni potpuna odsutnost ikakve politike, nego smislena rasprava o samom meritumu stvari, s uvažavanjem sugovornika i sa ciljem općeg dobra. A to opće dobro različito shvaćamo, da, ali o tome trebamo razgovarati, a ne na ulici pokazivati koje je jedino prihvatljivo shvaćanje istoga.
Go to Top of Page

Darth Ivan
Advanced Member



Croatia
7978 Posts

Member since 21/03/2010

Posted - 03/06/2016 : 16:18:22  Show Profile Show Extended Profile  Send Darth Ivan a Private Message
quote:
Originally posted by Mali_Mate

A čuj, to nije (samo) Jokićev problem. To kako napraviti stvari u praksi, kako zainteresirati učenike itd. to je tvoj problem. A problem je veći zato što ni tebe, ko ni mene (čini mi se da si predbolonjac?) nisu obrazovali za profesore već za znanstvenike kojima je, eto, zakonom dopušten rad u nastavi. Obrazovanje nastavika ne svodi se samo na nekoliko sati metodike u strogo kontroliranim uvjetima.


Ovako, prva stvar, bolonjac sam.

A drugo, na fakultetu (Hrvatski studiji) sam završio diplomski studij povijesti, i to dva smjera: nastavnički i znanstveni*.
Pretpostavljam da imaš sliku o tome čemu koji služi, ali da objasnim. Ovaj znanstveni te priprema za samostalan istraživački rad u odabranoj discipilini, a nastavnički za rad u nastavi (kao, prvenstveno u srednjoj školi).

Dakle, kao što vidiš, obrazovao sam se za rad u nastavi. Međutim, problem mog faksa je taj što smo ti imali previše teorije, a premalo prakse. Da ti budem precizniji, prva godina je bila uglavnom pucanje u prazno jer smo imali predmete tipa Gospodarska povijest, Politička povijest - dakle, nadovezivanje na gradivo koje smo radili još na preddiplomskom, samo prepakirano. Imali smo i te nastavno - metodičke predmete, tipa Didaktika, Metodika, Pedagogija...koji su bili čista teorija od koje nismo imali skoro nikakve koristi. Zašto, objasnio sam ti na primjeru literature po kojoj smo učili za ispit.

Praksu smo počeli imati tek na drugoj godini (3. semestar), i prvo smo (u zimskom semestru) predavali kolegama na faksu (s istog smjera), a u ljetnom semestru smo išli u školu na praksu. Kolegama na faksu je svatko od nas morao održati dva sata, a na praksi u školama smo morali, pod vodstvom mentora, odslušati deset, a održati dva sata. Osim što je te prakse bilo premalo (dakle, minimum minimuma), sva ta predavanja smo vodili po frontalnom principu. Dakle, koliko praktičnog znanja sam stekao na faksu? Skoro ništa.


quote:
A što se tiče pukog idealiziranja i teoretiziranja. Moja generacija je imala slične primjedbe prema programu nastave hrv. jezika i iznijeli smo te primjedbe Vesni Muhoberac. Njen odgovor je bio (i zapravo je točan) da to nisu ni idealiziranja ni teoretiziranja i da se sve to može. I stvarno - kad pogledaš - ona može. Pomaže joj što radi u elitnoj gimanziji u Zagrebu, a ne u frizerskoj školi u Žrnovnici, al ona je takva da bi to mogla izvest i tamo. To što 80% ostalih profesora to ne može izvest nju ne zanima. Ima da to rade il da se ne bave profesurom. Kažem, donekle je u pravu.



Je, upravo je problem u toj nastavnici i njenom idealiziranju jer samo polazi od toga da se to sve može i da je to sve bajno i super, a nigdje ne objašnjava da to treba znati, i ne objašnjava na koji način to ostvariti. Jer kao da su svi učenici dobrice koje svi hoće raditi i slušati nastavnika u onome što im zada. To me podsjeća na još jednu situaciju na stručnom vijeću kad su neki profesori koji su slušali predavanja pitali predavače kako takve stvari ostvariti, znaš li koji je odgovor bio: Ah, kolega, pa morate napisati pripremu. Pretpostavljam da je vama i ta profesorica koju spominješ to rekla?

EDIT: prema tome, kako da onda ti postupiš kod takvih stvari u praksi?

_______________________________________

*Na mom faksu ima, jel, više smjerova (filozofija, povijest, sociologija, psihologija, komunikoligija itd.), i uglavnom svi imaju ova dva smjera (neki samo jedan), al načelno možeš kombinirat kak god hoćeš (upisat npr. nastavnički smjer povijesti i filozofije).

"Nothing lasts forever."

Edited by - Darth Ivan on 03/06/2016 16:58:10
Go to Top of Page

tinton
stripovi.com suradnik

United Kingdom
19907 Posts

Member since 23/10/2011

Posted - 03/06/2016 : 16:28:49  Show Profile Show Extended Profile  Send tinton a Private Message
quote:
Originally posted by Space Marine

Darth Ivan mudro zbori!

@Tintote - Judita možda zahtjeva malo drugačiji pristup, ali onome tko je spreman malo truda uložiti u nju, otkriva veliko bogatstvo.

I opet ponavljam da bez stripa u školi reforma nema smisla, moglo bi to oživiti našu strip scenu i industriju ...možda čak i da dođemo do ultimativnog cilja koji predstavlja novog Zagora na kiosku dvaput mjesečno


Taj prsitup koji zahtjeva trebaju, s učenicima, proći profesori.
I to je jedina filozofija. Definitivno u njoj ima važnih stavri za hravtsku književnost, ali baš da se radi o zanimljivoj i razumljivoj knjizi?

Ako se ne varam, javna rasprava je trenutačno u tijeku, pa se javi na temu stripa. Slažem se da bi i strip, i film trebali biti više zastupljeni u školstvu. Kao, naravno, i novija književnost.

Dajte nam Banija Libre;može i mekokoricen (ali u boji obavezno)!
Go to Top of Page

wolf
Advanced Member

4577 Posts

Member since 05/08/2003

Posted - 03/06/2016 : 16:35:18  Show Profile Show Extended Profile  Send wolf a Private Message
Ah, kad se sjetim fantazera s pripremama...
Go to Top of Page

tinton
stripovi.com suradnik

United Kingdom
19907 Posts

Member since 23/10/2011

Posted - 03/06/2016 : 16:36:44  Show Profile Show Extended Profile  Send tinton a Private Message
Dakle, ono što zapravo govore Darth Ivan i nagor je da su učenici ionako nezainteresirani, a mnogi i priglupi pa se niti ne valja truditi.

Ok, ali morate shvatiti da se neće svi s tim tek tako pomiriti, ima ljudi poput Stručne radne skupine na čelu s Borisom Jokićem koji će se truditi da se takve stvari promjene.

Dajte nam Banija Libre;može i mekokoricen (ali u boji obavezno)!
Go to Top of Page

Darth Ivan
Advanced Member



Croatia
7978 Posts

Member since 21/03/2010

Posted - 03/06/2016 : 16:40:54  Show Profile Show Extended Profile  Send Darth Ivan a Private Message
quote:
Originally posted by Johnny Difool

Ako se od mene očekuje da prihvatim da je tvoja titula pripravnika na stručnom osposobljavanju za rad u nastavi (dakle, kako reče Mate, profesora) mjerilo tvoje stručnosti, jer si ju sam naveo kao oznaku upućenosti i potkovanosti, otkud tebi pravo da stručnost i upućenost negiraš Jokiću i članovima njegova tima?

Najlakše je i u tvom slučaju postaviti pitanje "po čemu si ti to stručan", osobito da daješ tako negativne i omalovažavajuće stavove, kad već kolikom broju tvojih kolega od onih 400 koji su surađivali na izradi kurikuluma odričeš stručnost i iskustvo.


U tom smislu sam i naveo tvoju formalnu naobrazbu, jer nastupaš kao ultimativni autoritet koji međutim svima drugima oduzima pravo koje prisvajaš sebi. Navodiš svoju titulu koja bi dakle morala imati (kao što i ima, dakako) određenu težinu, a istodobno tvrdiš da drugima nikakve titule ne znače baš ništa.

Još i više, oni su prema tebi uhljebi postavljeni po političkoj liniji, oni nemaju pojma i nisu stručni, i sve u tom smislu. Na temelju čega to tvrdiš, jer konkretne činjenice govore sasvim suprotno? Ili samo gomilaš trenutno trendovske floskule o uhljebima i neznalicama, za razliku od tebe koji si stručan i kompetentan.




Ovako, ne smatram se ekspertom ni ikakvim stručnjakom, niti sam za sebe rekao da to jesam. Smatram se običnim čovjekom i smrtnikom koji ima svoje prednosti i mane, kao i svatko drugi. Ako bi morao ocjenjivati težinu moje diplome iliti titule, ja u njoj (govorim u svoje ime) vidim samo dokaz da sam postao to i to. Samo, ja bi se želio svakako baviti nastavničkim zvanjem tako da to, ajmo reć, daje dodatnu vrijednost, a to je da sam tom diplomom postigao ono što sam i želio raditi u životu.

A što se kurikuluma tiče, jesam li ja sam sebi njega nametnuo ili ne?

Dovoljno ti je samo pročitati što mu njemu piše (a ti to očito nisi napravio) i možeš procijeniti da će cijela stvar biti promašaj. Na koga će se to najviše odraziti? Profesore i učenike. Uključujući mene.

Što se Jokića i nestručne ekipe tiče, da, ne mogu se sjetiti po čemu su se to oni do sada iskazali u toj svojoj, kako ti kažeš "stručnosti". Ako ti znaš, reci.

EDIT: da li ti kojim slučajem radiš u nastavi?

Ako ne (a mislim da ne jer pišeš filmske kritike), zašto tebe taj kurikulum toliko zanima? Zašto vodiš raspravu u polju koje nije tvoje područje?

"Nothing lasts forever."

Edited by - Darth Ivan on 03/06/2016 16:45:50
Go to Top of Page

Johnny Difool
Advanced Member



Croatia
13988 Posts

Member since 21/02/2010

Posted - 03/06/2016 : 17:01:03  Show Profile Show Extended Profile  Send Johnny Difool a Private Message
Opet sam sebi skačeš u usta, jer vlastitu stručbost i mjerodavnost podrazumijevaš (i na temelju stupnja obrazovanja) dok Jokiću i članovima Radne skupine iste odričeš, pa makar bili i doktori na najprestižnijim sveučilištima. Što je možda i važnije, u Radnoj je skupini možda i dvjestotinjak tvojih kolega, profesora, nastavnika i učitelja, pa tako i njima odričeš stručnost i potkovanost. Tko zna, možda i njih držiš ugljebima i parazitima.

Ne razumijem ni pitanje zašto me ova tema zanima?!?!?!?! Zar me zbog toga što ne radim u prosvjeti tj. u sustavu obrazovanja ova stvar ne bi trebala zanimati. Pa riječ je o obrazovanju i budućnosti budućih generacija, njihovom osposobljavanju za život i snalaženje (preživljavanje) na tržištu rada, o njihovom razumijevanju socijalnih, ideoloških, političkih i inih kretanja. O tome da ne budu ovce ovisne o pastirima.

Mene recimo čudi kako ova tema bilo koga može ne zanimati. A doslovno je od vitalne važnosti za ovo nesretno društvo.


Ja necu imati s kim ostati mlad ako svi ostarite,
i ta ce mi mladost teško pasti...
Go to Top of Page

nagor
Advanced Member



Croatia
12553 Posts

Member since 21/02/2012

Posted - 03/06/2016 : 17:01:57  Show Profile Show Extended Profile  Send nagor a Private Message
quote:
Originally posted by tinton

Dakle, ono što zapravo govore Darth Ivan i nagor je da su učenici ionako nezainteresirani, a mnogi i priglupi pa se niti ne valja truditi.



I opet si krivo zaključio.
Ja govorim o tome da nema smisla učiti integrale učenika koji ne zna zbrajati do 10. Bolje se potruditi da učenik usvoji osnove.
Kod Grka i Rimljana ću početi sa "Zašto su Grci/Rimljani temelj zapadne civilizacije i gdje sve danas uočavamo njihovu kulturu u svakodnevnom životu"... onda krećemo sa Kretom, Mikencima, Romulom i Remom, grčko-perzijskim i punskim ratovima... ratovima koji su u kurikulumu i koje moram učiti... iako mi je jasno da ovih pet šest u zadnjoj klupi nema pojma o čemu pričam niti žele znati... i boli ih ona stvar ako dobe jedan... niso to gimnazijalci... ali to je školstvo... ;)

Edited by - nagor on 03/06/2016 17:02:40
Go to Top of Page

vukozec
Advanced Member



5078 Posts

Member since 17/08/2013

Posted - 03/06/2016 : 17:05:34  Show Profile Show Extended Profile  Send vukozec a Private Message
quote:
Originally posted by culture vulture

@vukozec, nisam se uključio u razgovor niti da bih izmjenjivao osobne uvrede s neznancima, niti da bih čitao repetitorij parola.
A ideja da je moguće politiku odstraniti iz školstva je svojstvena samo ljudima koji pluralitet mišljenja ne mogu ili shvatiti ili prihvatiti. Cilj (u razvijenom demokratskom društvu) ne bi trebao biti ni jednoumlje ni potpuna odsutnost ikakve politike, nego smislena rasprava o samom meritumu stvari, s uvažavanjem sugovornika i sa ciljem općeg dobra. A to opće dobro različito shvaćamo, da, ali o tome trebamo razgovarati, a ne na ulici pokazivati koje je jedino prihvatljivo shvaćanje istoga.



U svom istupu otvoreno nekoliko desetaka tisuća ljudi okupljenih nekidan na Trgu nazivaš "moronima" i "idiotima", pa je ipak očito da si se u raspravu uključio kako bi vrijeđao neznance (a bome si se u startu uhvatio i citiranja parola, no to je manje bitno).

Ostatak ovog posta kojeg citiram je izvrtanje mojih rečenica i stanja stvari. U svom prvom postu na temi sam istaknuo kako je ovo trenutno najvažnije političko pitanje, te da je smiješno tražiti da se u diskusiji klonimo politike. Politika je sve "ono što se tiče naroda", pa je jasno da je uključena i u školstvo. No to ne znači da je političkim strankama, udrugama i svakojakim interesnim skupinama dozvoljeno da rade štogod požele samo zato jer su se dokopali vlasti.

Kurikularna reforma kako je bila zamišljenja je bila predviđena upravo za dijalog i pluralitet mišljenja. Pobuna je nastala kad se iz određenog političkog kruga mimo definiranih pravila pokušalo intervenirati u reformu sa jasnim ciljem nametanja cenzure i određenog svjetonazora. To je pokušaj uvođenja jednoumlja, a ne obrnuto. Ponavljam se ali nema druge, ponavljanje je...
Go to Top of Page

MSBlueberry
Senior Member



1692 Posts

Member since 18/02/2013

Posted - 03/06/2016 : 17:34:19  Show Profile Show Extended Profile  Send MSBlueberry a Private Message
Koji će ti vrag više ova tema, kad smo čuli na skupu partije ˝Sjeverne Koreje˝ u Lisinskom da su (neke važne) političke face ponosne što su in preci polupismene tupine i kriminalci. Prestanite više gnjavit o ovome, napokon ovo je (ipak) Balkan.
Go to Top of Page

culture vulture
Senior Member

1595 Posts

Member since 21/02/2004

Posted - 03/06/2016 : 17:39:29  Show Profile Show Extended Profile  Send culture vulture a Private Message
quote:
Originally posted by vukozec

quote:
Originally posted by culture vulture

@vukozec, nisam se uključio u razgovor niti da bih izmjenjivao osobne uvrede s neznancima, niti da bih čitao repetitorij parola.
A ideja da je moguće politiku odstraniti iz školstva je svojstvena samo ljudima koji pluralitet mišljenja ne mogu ili shvatiti ili prihvatiti. Cilj (u razvijenom demokratskom društvu) ne bi trebao biti ni jednoumlje ni potpuna odsutnost ikakve politike, nego smislena rasprava o samom meritumu stvari, s uvažavanjem sugovornika i sa ciljem općeg dobra. A to opće dobro različito shvaćamo, da, ali o tome trebamo razgovarati, a ne na ulici pokazivati koje je jedino prihvatljivo shvaćanje istoga.



U svom istupu otvoreno nekoliko desetaka tisuća ljudi okupljenih nekidan na Trgu nazivaš "moronima" i "idiotima", pa je ipak očito da si se u raspravu uključio kako bi vrijeđao neznance (a bome si se u startu uhvatio i citiranja parola, no to je manje bitno).

Ostatak ovog posta kojeg citiram je izvrtanje mojih rečenica i stanja stvari. U svom prvom postu na temi sam istaknuo kako je ovo trenutno najvažnije političko pitanje, te da je smiješno tražiti da se u diskusiji klonimo politike. Politika je sve "ono što se tiče naroda", pa je jasno da je uključena i u školstvo. No to ne znači da je političkim strankama, udrugama i svakojakim interesnim skupinama dozvoljeno da rade štogod požele samo zato jer su se dokopali vlasti.

Kurikularna reforma kako je bila zamišljenja je bila predviđena upravo za dijalog i pluralitet mišljenja. Pobuna je nastala kad se iz određenog političkog kruga mimo definiranih pravila pokušalo intervenirati u reformu sa jasnim ciljem nametanja cenzure i određenog svjetonazora. To je pokušaj uvođenja jednoumlja, a ne obrnuto. Ponavljam se ali nema druge, ponavljanje je...



"Svjetini nije u prirodi tražiti reformu školstva" nije osobna uvreda. "Ti si intelektualni snob" jest. Dalje se ne mislim nadmudrivati.

A "Politička borba je OK dok moja strana vodi" nije ideja koju vrijedi pobijati. Al fala što priznaješ da je osnovna poanta mog posta ("Ovo nije razgovor o obrazovanju, nego o plitko shvaćenim svjetonazorskim prijeporima") točna.
Prebaci li se razgovor u nekom trenutku na obrazovanje kao takvo (pravi meritum stvari, jelte), uključit ću se i imat ću štošta za reći. O ovome o čemu se trenutno raspravlja nemam više ništa.
Ono o Tukididu za učenike 5. razreda mi se činilo kao pravi smjer, ali, avaj, za to je teže naći sugovornika negoli za to hoće li Željka Markić izbaciti iz lektire pasus o odraslom muškarcu koji drka na klinku koja piša u parku.
Go to Top of Page

vukozec
Advanced Member



5078 Posts

Member since 17/08/2013

Posted - 03/06/2016 : 19:10:38  Show Profile Show Extended Profile  Send vukozec a Private Message
@cv

Očekivao sam ovo pravljenje blesavim. U svom prvom postu si, lagano indirektno, no ipak neskriveno, sve nas ovdje na forumu koji u onoj svjetini nisu vidjeli ništa ludo ni zastrašujuće nazvao idiotima i moronima. Pristojno je bar priznati da si to napravio, a ne skretati pažnju na nešto drugo.

O Tukididu priznajem da nemam pojma i naravno da to nije ono što zanima masu. Stručna rasprava o takvim pitanjima nikad nije dovedena u pitanje. U nju se kunu i jedni i drugi i treći. Ono što je problem, su totalitarne metode samovoljne promjene dogovorenih demokratskih principa. Školstvo je tu samo kap koja je prelila čašu, to je od početka neupitno. Sad te otvoreno pitam podržavaš li takve metode? Pa odgovori ako si raspoložen, ako nisi, nisam ni ja pretjerano zagrijan za ova mudrovanja.

Go to Top of Page

tinton
stripovi.com suradnik

United Kingdom
19907 Posts

Member since 23/10/2011

Posted - 03/06/2016 : 20:19:03  Show Profile Show Extended Profile  Send tinton a Private Message
quote:
Originally posted by nagor

quote:
Originally posted by tinton

Dakle, ono što zapravo govore Darth Ivan i nagor je da su učenici ionako nezainteresirani, a mnogi i priglupi pa se niti ne valja truditi.



I opet si krivo zaključio.
Ja govorim o tome da nema smisla učiti integrale učenika koji ne zna zbrajati do 10. Bolje se potruditi da učenik usvoji osnove.
Kod Grka i Rimljana ću početi sa "Zašto su Grci/Rimljani temelj zapadne civilizacije i gdje sve danas uočavamo njihovu kulturu u svakodnevnom životu"... onda krećemo sa Kretom, Mikencima, Romulom i Remom, grčko-perzijskim i punskim ratovima... ratovima koji su u kurikulumu i koje moram učiti... iako mi je jasno da ovih pet šest u zadnjoj klupi nema pojma o čemu pričam niti žele znati... i boli ih ona stvar ako dobe jedan... niso to gimnazijalci... ali to je školstvo... ;)


Kako to misliš opet?

Ti zaključuješ da je problem u učenicima, a ne u samom sustavu školstva. Ja se ne slažem, jedan od ciljeva ovakve reforme i jest približiti učenicima školu.
Sigurno ima učenika koji će u svakom sustavu biti nezainteresirani, ali to ne znači da se oko njih ne treba truditi niti da oni moraju biti uteg ostatku razloga.
S obzirom, da ste ti i Ivan ipak proučavali Tukidida i ostale, ostavljam mogućnost da postoje izvori koji nisu primjereni za osnovnu školu i da takve stvari treba ostaviti za gimnaziju. Predlažem da se javite na javnu raspravu s takvim prijedlogom.

Dajte nam Banija Libre;može i mekokoricen (ali u boji obavezno)!
Go to Top of Page

culture vulture
Senior Member

1595 Posts

Member since 21/02/2004

Posted - 03/06/2016 : 21:08:42  Show Profile Show Extended Profile  Send culture vulture a Private Message
quote:
Originally posted by vukozec

@cv

Očekivao sam ovo pravljenje blesavim. U svom prvom postu si, lagano indirektno, no ipak neskriveno, sve nas ovdje na forumu koji u onoj svjetini nisu vidjeli ništa ludo ni zastrašujuće nazvao idiotima i moronima. Pristojno je bar priznati da si to napravio, a ne skretati pažnju na nešto drugo.

O Tukididu priznajem da nemam pojma i naravno da to nije ono što zanima masu. Stručna rasprava o takvim pitanjima nikad nije dovedena u pitanje. U nju se kunu i jedni i drugi i treći. Ono što je problem, su totalitarne metode samovoljne promjene dogovorenih demokratskih principa. Školstvo je tu samo kap koja je prelila čašu, to je od početka neupitno. Sad te otvoreno pitam podržavaš li takve metode? Pa odgovori ako si raspoložen, ako nisi, nisam ni ja pretjerano zagrijan za ova mudrovanja.



A zašto bih se ja, molim te, pravio blesavim? Ono što sam rekao je posve razumno - svjetina ne izlazi na ulice zbog pitanja trebaju li djeca u 5. razredu čitati Tukidida.
I nije točno da sam ja nekoga indirektno nazvao idiotom. Poanta mi je, od prve rečenice posta, bila upravo suprotna: "Evo napokon teme na kojoj i najpraznijem i najispranijem umu može postati jasno što se, dovraga, događa s ovim svijetom...". Dakle, ako išta, indirektno sam izrazio uvjerenje da ljudi ovdje uglavnom nisu idioti, nego da mogu uvidjeti da se tu uopće ne radi o obrazovanju, nego o čistoj ideologiji.

Ne vidim apsolutno ništa sporno u tome da se nekoj ekspertnoj skupini dodaju novi stručnjaci. I mislim da je izlazak svjetine na ulice zbog dodavanja stručnjaka nekoj ekspertnoj skupini dosta rijetka stvar. Pogotovo ako ta ekspertna skupina, kao što je ovdje slučaj, zapravo uopće ne utječe na sam sadržaj projekta (podsjetimo se: "ERS ne odlučuje o konkretnim predmetnim kurikulumima. Opis posla ERS-a je koordinacija i oblikovanje samoga procesa izrade dokumenata"). Tako da se nemojmo muljati nekakvim "totalitarnim metodama samovoljne promjene".
Tko su ljudi koji su dodani toj ekspertnoj skupini i kako će to ugroziti budućnost hrvatskog obrazovanja? O tome nismo baš puno čuli. Čuli smo da su dosadašnji koordinatori reforme, zbog same mogućnosti da se ubace novi eksperti, podnijeli ostavke. I onda je svjetinu na ulice izvukao - tko? Pa, stručnjaci za obrazovanje, naravno: Centar za mirovne studije, GONG, BaBe, Documenta, Zagreb Pride&Queer, CESI, Protagora i kompanijica. Ali ne samo oni, jer podržavaju ih i nezavisni eksperti (independent scholars): ČIPKICE – Udruga za promicanje tradicijske glazbe, Srđ je naš, Prijatelji životinja, KK Husar i OPG Branko Kovacic. ( http://hrvatskamozebolje.org/tko-podrzava-ovu-inicijativu/ )
Hrvatska može bolje - uz KSS Antifjaka, Opuzen Film Festival, Klub sretnih žena i Klub liječenih alkoholičara Kutina!
Kap koja je prelila čašu - kažu: Hrvatska udruga za coaching, Autoklub Polet (Vukovar) i Udruga Roma Istre (Pula).
Jer, ono, nije ovo ideologija, ovo je budućnost svih nas, za koju se bore svi - od Kluba žena liječenih na dojci (Split) do PP “KPV ZNG-91".
Go to Top of Page

tinton
stripovi.com suradnik

United Kingdom
19907 Posts

Member since 23/10/2011

Posted - 03/06/2016 : 21:33:12  Show Profile Show Extended Profile  Send tinton a Private Message
Nije sporno ubacivati naknadno deset "stručnjaka" mimo bilo kakvog natječaja?
I stavio sam navodnike jer je jasno da oni ne bi bili u ulozi stručnjaka nego u ulozi cenzora.

Dajte nam Banija Libre;može i mekokoricen (ali u boji obavezno)!
Go to Top of Page

culture vulture
Senior Member

1595 Posts

Member since 21/02/2004

Posted - 03/06/2016 : 22:01:57  Show Profile Show Extended Profile  Send culture vulture a Private Message
Ne, u samoj toj činjenici da je ekspertna skupina proširena nema ničeg spornog. Ponavljam, ERS ne odlučuje o konkretnim nastavnim planovima pojedinih predmeta.
A ima li ičeg spornog izvan same te činjenice - to nismo čuli. Ne kažem da nema, samo da o tome nismo ništa čuli.

Cenzori? Pa, ako bi bili u ulozi cenzora neprimjerenih sadržaja kao što su ovi sporni pasusi iz lektire, ni u tome ne vidim ništa spornog. Dapače, nije mi jasno kako to već odavno nije bilo "cenzurirano". Margarite Duras je jedna stvar, jer se radi o doista važnom imenu svjetske književnosti i naslovu koji nipošto nije pornografski, ali Zoran Ferić ni po čemu ne spada ni u kakav kanon. Čisto smeće koje ni bez tih spornih dijelova ne bi imalo što tražiti u nastavnom programu.

Edited by - culture vulture on 03/06/2016 22:07:29
Go to Top of Page

Mali_Mate
stripovi.com suradnik



Croatia
2065 Posts

Member since 18/03/2006

Posted - 03/06/2016 : 22:55:58  Show Profile Show Extended Profile  Visit Mali_Mate's Homepage  Send Mali_Mate a Private Message
quote:
Originally posted by culture vulture

Ne, u samoj toj činjenici da je ekspertna skupina proširena nema ničeg spornog. Ponavljam, ERS ne odlučuje o konkretnim nastavnim planovima pojedinih predmeta.
A ima li ičeg spornog izvan same te činjenice - to nismo čuli. Ne kažem da nema, samo da o tome nismo ništa čuli.



A jebate, di ti živiš Znaš da je sigurno bilo nečeg spornog, možeš to s velikom vjerojatnošću pretpostavit. Ko što je sigurno da je i ovaj prosvjed politički i da 95% ljudi nije pročitalo ni slova kurikuluma (ko ni ja, pa zato ni ne komentiram sadržaj samog kurikuluma). Meni osobno to ne smeta, svako prcanje izvjesnih liječnica i vladajućih dobro je došlo.

quote:

Cenzori? Pa, ako bi bili u ulozi cenzora neprimjerenih sadržaja kao što su ovi sporni pasusi iz lektire, ni u tome ne vidim ništa spornog. Dapače, nije mi jasno kako to već odavno nije bilo "cenzurirano". Margarite Duras je jedna stvar, jer se radi o doista važnom imenu svjetske književnosti i naslovu koji nipošto nije pornografski, ali Zoran Ferić ni po čemu ne spada ni u kakav kanon. Čisto smeće koje ni bez tih spornih dijelova ne bi imalo što tražiti u nastavnom programu.



Ja se slažem samo s tim da Ferić ni pod razno ne bi trebao bit u lektiri, ne zbog degutantnih dijelova (što se mene tiče ne postoji ništa degutantno ni u jednom djelu novije ili starije književnosti, a garnatiram da je većina djece...hm...srednjoškolaca već vidjela daleko degutnatnije stvari od bilo čega što Ferić može smislit i to u neposrednijem obliku... 4chan/b/ je samo klik udaljen), nego zato što je loš pisac. Al fak it, gomila ljudi "iz struke", misli da nije. De(kon)strukcija kanona otvara prostor piskaralima poput Ferića, al tu i tamo se kanon mora provjetrit.

http://matanovogumno.blogspot.com
Go to Top of Page

Mali_Mate
stripovi.com suradnik



Croatia
2065 Posts

Member since 18/03/2006

Posted - 03/06/2016 : 23:03:34  Show Profile Show Extended Profile  Visit Mali_Mate's Homepage  Send Mali_Mate a Private Message
quote:
Originally posted by Darth Ivan

A drugo, na fakultetu (Hrvatski studiji) sam završio diplomski studij povijesti, i to dva smjera: nastavnički i znanstveni*.
Pretpostavljam da imaš sliku o tome čemu koji služi, ali da objasnim. Ovaj znanstveni te priprema za samostalan istraživački rad u odabranoj discipilini, a nastavnički za rad u nastavi (kao, prvenstveno u srednjoj školi).

Dakle, kao što vidiš, obrazovao sam se za rad u nastavi. Međutim, problem mog faksa je taj što smo ti imali previše teorije, a premalo prakse. Da ti budem precizniji, prva godina je bila uglavnom pucanje u prazno jer smo imali predmete tipa Gospodarska povijest, Politička povijest - dakle, nadovezivanje na gradivo koje smo radili još na preddiplomskom, samo prepakirano. Imali smo i te nastavno - metodičke predmete, tipa Didaktika, Metodika, Pedagogija...koji su bili čista teorija od koje nismo imali skoro nikakve koristi. Zašto, objasnio sam ti na primjeru literature po kojoj smo učili za ispit.

Praksu smo počeli imati tek na drugoj godini (3. semestar), i prvo smo (u zimskom semestru) predavali kolegama na faksu (s istog smjera), a u ljetnom semestru smo išli u školu na praksu. Kolegama na faksu je svatko od nas morao održati dva sata, a na praksi u školama smo morali, pod vodstvom mentora, odslušati deset, a održati dva sata. Osim što je te prakse bilo premalo (dakle, minimum minimuma), sva ta predavanja smo vodili po frontalnom principu. Dakle, koliko praktičnog znanja sam stekao na faksu? Skoro ništa.




Dakle, isto ko i u starom sustavu. Zato i kažem da nisi obrazovan za nastavu. Stari visokoškolski sustav jednostavno nikad nije proizvodio nastavnike, a sudeći prema onome što pišeš ne proizvodi ih ni novi. Štoćereć da si u 'blatu empirije' prepušten staroj uzrečici 'snađi se druže'


quote:
A što se tiče pukog idealiziranja i teoretiziranja. Moja generacija je imala slične primjedbe prema programu nastave hrv. jezika i iznijeli smo te primjedbe Vesni Muhoberac. Njen odgovor je bio (i zapravo je točan) da to nisu ni idealiziranja ni teoretiziranja i da se sve to može. I stvarno - kad pogledaš - ona može. Pomaže joj što radi u elitnoj gimanziji u Zagrebu, a ne u frizerskoj školi u Žrnovnici, al ona je takva da bi to mogla izvest i tamo. To što 80% ostalih profesora to ne može izvest nju ne zanima. Ima da to rade il da se ne bave profesurom. Kažem, donekle je u pravu.



Je, upravo je problem u toj nastavnici i njenom idealiziranju jer samo polazi od toga da se to sve može i da je to sve bajno i super, a nigdje ne objašnjava da to treba znati, i ne objašnjava na koji način to ostvariti. Jer kao da su svi učenici dobrice koje svi hoće raditi i slušati nastavnika u onome što im zada. To me podsjeća na još jednu situaciju na stručnom vijeću kad su neki profesori koji su slušali predavanja pitali predavače kako takve stvari ostvariti, znaš li koji je odgovor bio: Ah, kolega, pa morate napisati pripremu. Pretpostavljam da je vama i ta profesorica koju spominješ to rekla?

EDIT: prema tome, kako da onda ti postupiš kod takvih stvari u praksi?

_
[/quote]

Nemam pojma, ne bavim se ko što rekoh time. Al nije ona samo nastavnica, ona je (bila) viši mentor studentima s Filozofskog. Dakle, osoba koja je zadužena za mentoriranje novog nastavničkog kadra. I njen odgovor je uglavnom bio [ubaci random teoriju i kojekakva zaobilaženja). Al ništa od toga nije problem kurikuluma već je problem visokog školstva. Neće ti tvorci kurikuluma pisat praktične savjete. Na njima je da se piše sustav, ciljevi, smjer obrazovanja itd. Pretpostavlja se da praksu znaš. U teoriji si obrazovan upravo za to. Ako ne znaš, ha....nauči.


http://matanovogumno.blogspot.com
Go to Top of Page

Mali_Mate
stripovi.com suradnik



Croatia
2065 Posts

Member since 18/03/2006

Posted - 03/06/2016 : 23:06:59  Show Profile Show Extended Profile  Visit Mali_Mate's Homepage  Send Mali_Mate a Private Message
quote:
Originally posted by tinton


Ako se ne varam, javna rasprava je trenutačno u tijeku, pa se javi na temu stripa. Slažem se da bi i strip, i film trebali biti više zastupljeni u školstvu. Kao, naravno, i novija književnost.



Ja bih ubacio i kompjuterske igre samo - tko bi to predavao? U sklopu kojeg predmeta? Profesori likovnog u pravilu nisu kompetentni za naratološku dimenziju stripa/filma, a profesori hrvatskog za likovnu/vizualnu.

Morao bi postojati cijeli jedan predmet, tipa 'mediji' u kojima bi se takvo što predavalo (jer besmisleno je usputno van konteksta spomenit dva stripa i tri filma tijekom cijelog osnovnog i srednjeg obrazovanja), a nemaš kadra koji se obrazovao baš za to. Najprije ti dakle treba nekoliko generacija fakultetlija, a to - traje....

http://matanovogumno.blogspot.com
Go to Top of Page

Darth Ivan
Advanced Member



Croatia
7978 Posts

Member since 21/03/2010

Posted - 03/06/2016 : 23:31:30  Show Profile Show Extended Profile  Send Darth Ivan a Private Message
quote:
Originally posted by Johnny Difool

Opet sam sebi skačeš u usta, jer vlastitu stručbost i mjerodavnost podrazumijevaš (i na temelju stupnja obrazovanja) dok Jokiću i članovima Radne skupine iste odričeš, pa makar bili i doktori na najprestižnijim sveučilištima. Što je možda i važnije, u Radnoj je skupini možda i dvjestotinjak tvojih kolega, profesora, nastavnika i učitelja, pa tako i njima odričeš stručnost i potkovanost. Tko zna, možda i njih držiš ugljebima i parazitima.


Džoni, za početak, taj argument kako su oni "uhljebi, paraziti, postavljeni po političkoj liniji" nisam (izvorno) nigdje niti napisao, već sam samo rekao da im je cilj pokupit pare (što ne povezujem nužno s političkim vezama) i da nemaju pojma. Ono što je činjenica jest da ih ti sve ideološki braniš. A meni i mojim izjavama uporno kontriraš da ih smatram "uhljebima i parazitima", kako sam ja samo pripravnik koji sebe smatra stručnim, a njima oduzima njihovu stručnost i "otpisuje ih lijevom nogom". A sve do sada u ovoj raspravi ti nisi još ničime argumentirao što su to Jokić i ekipa tak sjajno do sada napravili u obrazovnom sustavu i po čemu su oni tako genijalni i po čemu su to oni, kak ti veliš, "ljudi koji znaju i koji su sposobni motivirati druge".

A sad da ponovno čujemo refren o postignutim doktoratima i specijalizacijama...

quote:
Ne razumijem ni pitanje zašto me ova tema zanima?!?!?!?! Zar me zbog toga što ne radim u prosvjeti tj. u sustavu obrazovanja ova stvar ne bi trebala zanimati. Pa riječ je o obrazovanju i budućnosti budućih generacija, njihovom osposobljavanju za život i snalaženje (preživljavanje) na tržištu rada, o njihovom razumijevanju socijalnih, ideoloških, političkih i inih kretanja. O tome da ne budu ovce ovisne o pastirima.

Mene recimo čudi kako ova tema bilo koga može ne zanimati. A doslovno je od vitalne važnosti za ovo nesretno društvo.



Poanta moje izjave je bila da moraš razmišljati kritički. Ne uzimati zdravo za gotovo. Ti, uostalom, i pišeš kritike pa valjda imaš (tj. trebao bi imati) razvijenu tu crtu.

"Nothing lasts forever."

Edited by - Darth Ivan on 04/06/2016 00:46:44
Go to Top of Page

Darth Ivan
Advanced Member



Croatia
7978 Posts

Member since 21/03/2010

Posted - 03/06/2016 : 23:39:13  Show Profile Show Extended Profile  Send Darth Ivan a Private Message
quote:
Originally posted by Mali_Mate



Dakle, isto ko i u starom sustavu. Zato i kažem da nisi obrazovan za nastavu. Stari visokoškolski sustav jednostavno nikad nije proizvodio nastavnike, a sudeći prema onome što pišeš ne proizvodi ih ni novi. Štoćereć da si u 'blatu empirije' prepušten staroj uzrečici 'snađi se druže'


A čuj, nije baš da se nisam obrazovao za rad u nastavi. Jesam. Obrazovao sam se. Ali nedovoljno, odnosno ne onoliko koliko bi trebao.


quote:
Nemam pojma, ne bavim se ko što rekoh time. Al nije ona samo nastavnica, ona je (bila) viši mentor studentima s Filozofskog. Dakle, osoba koja je zadužena za mentoriranje novog nastavničkog kadra. I njen odgovor je uglavnom bio [ubaci random teoriju i kojekakva zaobilaženja). Al ništa od toga nije problem kurikuluma već je problem visokog školstva. Neće ti tvorci kurikuluma pisat praktične savjete. Na njima je da se piše sustav, ciljevi, smjer obrazovanja itd. Pretpostavlja se da praksu znaš. U teoriji si obrazovan upravo za to. Ako ne znaš, ha....nauči.


E vidiš, pa upravo u tome je problem. Sve se kao 'pretpostavlja da je nešto takvo i takvo' umjesto da se kritički i realno sagleda situacija u školstvu. Što meni vrijedi sva ona teorija da "nastavni proces mora motivirati učenika" ako ne znam kako ću to ostvariti?

"Nothing lasts forever."
Go to Top of Page

Mali_Mate
stripovi.com suradnik



Croatia
2065 Posts

Member since 18/03/2006

Posted - 03/06/2016 : 23:44:06  Show Profile Show Extended Profile  Visit Mali_Mate's Homepage  Send Mali_Mate a Private Message
quote:
Originally posted by Darth Ivan

quote:
Originally posted by Mali_Mate



Dakle, isto ko i u starom sustavu. Zato i kažem da nisi obrazovan za nastavu. Stari visokoškolski sustav jednostavno nikad nije proizvodio nastavnike, a sudeći prema onome što pišeš ne proizvodi ih ni novi. Štoćereć da si u 'blatu empirije' prepušten staroj uzrečici 'snađi se druže'


A čuj, nije baš da se nisam obrazovao za rad u nastavi. Jesam. Obrazovao sam se. Ali nedovoljno, odnosno ne onoliko koliko bi trebao.


quote:
Nemam pojma, ne bavim se ko što rekoh time. Al nije ona samo nastavnica, ona je (bila) viši mentor studentima s Filozofskog. Dakle, osoba koja je zadužena za mentoriranje novog nastavničkog kadra. I njen odgovor je uglavnom bio [ubaci random teoriju i kojekakva zaobilaženja). Al ništa od toga nije problem kurikuluma već je problem visokog školstva. Neće ti tvorci kurikuluma pisat praktične savjete. Na njima je da se piše sustav, ciljevi, smjer obrazovanja itd. Pretpostavlja se da praksu znaš. U teoriji si obrazovan upravo za to. Ako ne znaš, ha....nauči.


E vidiš, pa upravo u tome je problem. Sve se kao 'pretpostavlja da je nešto takvo i takvo' umjesto da se kritički i realno sagleda situacija u školstvu. Što meni vrijedi sva ona teorija da "nastavni proces mora motivirati učenika" ako ne znam kako ću to ostvariti?



Pa, nakon 5 do deset godina rada, saznat ces

http://matanovogumno.blogspot.com
Go to Top of Page

culture vulture
Senior Member

1595 Posts

Member since 21/02/2004

Posted - 04/06/2016 : 09:18:59  Show Profile Show Extended Profile  Send culture vulture a Private Message
quote:
Originally posted by Mali_Mate

quote:
Originally posted by culture vulture

Ne, u samoj toj činjenici da je ekspertna skupina proširena nema ničeg spornog. Ponavljam, ERS ne odlučuje o konkretnim nastavnim planovima pojedinih predmeta.
A ima li ičeg spornog izvan same te činjenice - to nismo čuli. Ne kažem da nema, samo da o tome nismo ništa čuli.



A jebate, di ti živiš Znaš da je sigurno bilo nečeg spornog, možeš to s velikom vjerojatnošću pretpostavit. Ko što je sigurno da je i ovaj prosvjed politički i da 95% ljudi nije pročitalo ni slova kurikuluma (ko ni ja, pa zato ni ne komentiram sadržaj samog kurikuluma). Meni osobno to ne smeta, svako prcanje izvjesnih liječnica i vladajućih dobro je došlo.


A čuj.
Kao prvo, ako ERS ne odlučuje o konkretnim nastavnim planovima, tisuće su ljudi izašle na ulicu i pjenile se nad idejom da jedan odbor koji "koordinira i oblikuje sam proces izrade dokumenata" može imati 17 umjesto 7 članova. Sorry, ali ne vjerujem ti da ne vidiš apsurd u tome.
Kao drugo, OK, nikome nije super da nešto napravi pa mu se onda ubace neki autsajderi, radnici posljednjeg sata, i hijackaju mu projekt, ali to se događa svake minute svakog dana i nitko ne izlazi na ulice. Jel se sjećaš kolegice nam s Filozofskog koja je prije nekih godinu dana razotkrila kako stariji povjesničari umjetnosti mladima kradu projekte, a njih potpisuju kao suradnike? Jesmo li vidjeli tada demonstracije pred muzejima i galerijama? Ne, sve je ostalo na njezinom besmislenom polujavnom harakiriju jer se stvar nije mogla prikazati politički. Jednako kao što ti mene pitaš di živim, mogao bih i ja tebe. Pa ljudi koji su tebi i meni predavali si prisvajaju novac od rektorovih nagrada koje dobivaju njihovi studenti! Pola pozicija na fakultetima se daju bez ikakvog javnog natječaja, a za drugu polovicu se nariktavaju i poništavaju natječaji kako god treba, jer stariji profesori smatraju katedre svojom privatnom prćijom. I nikome ništa. Jaka stvar, neki odbor koji ništa ne radi, nego samo koordinira tuđi rad, je proširen. Daj, molim te.
Treće, nemam ništa protiv prcanja ijedne političke opcije (sve su mi jednako smiješne i ne podržavam nijednu), ali mi smeta da se to prodaje pod borbu za obrazovanje. Izađite na ulice i vičite: "Dolje vlada!" - sve OK. Ali nemojte mi mazati oči borbom za obrazovanje a istovremeno priznavati da nastavne planove niste čitali i nećete i da zapravo ne možete precizirati što će se loše dogoditi ako se odbor koordinatora proširi.
I ono najvažnije - svijet je duboko podijeljen i bit će sranja. A to treba izbjeći pod svaku cijenu. Sve je bolje od rata. Boli me dupe i za desne i za lijeve i za sve između, ne pripadam nijednima, samo ne želim da mi život bude "solitary, poor, nasty, brutish, and short".

quote:
Originally posted by Mali_Mate

quote:

Cenzori? Pa, ako bi bili u ulozi cenzora neprimjerenih sadržaja kao što su ovi sporni pasusi iz lektire, ni u tome ne vidim ništa spornog. Dapače, nije mi jasno kako to već odavno nije bilo "cenzurirano". Margarite Duras je jedna stvar, jer se radi o doista važnom imenu svjetske književnosti i naslovu koji nipošto nije pornografski, ali Zoran Ferić ni po čemu ne spada ni u kakav kanon. Čisto smeće koje ni bez tih spornih dijelova ne bi imalo što tražiti u nastavnom programu.



Ja se slažem samo s tim da Ferić ni pod razno ne bi trebao bit u lektiri, ne zbog degutantnih dijelova (što se mene tiče ne postoji ništa degutantno ni u jednom djelu novije ili starije književnosti, a garnatiram da je većina djece...hm...srednjoškolaca već vidjela daleko degutnatnije stvari od bilo čega što Ferić može smislit i to u neposrednijem obliku... 4chan/b/ je samo klik udaljen), nego zato što je loš pisac. Al fak it, gomila ljudi "iz struke", misli da nije. De(kon)strukcija kanona otvara prostor piskaralima poput Ferića, al tu i tamo se kanon mora provjetrit.



Kad se nešto stavi u školsku lektiru, time se šalje poruka da to vrijedi čitati.
Mračne strane života postoje, da, i internet ih čini dostupnijima nego ikad, da, ali to ne znači da ih mi kao društvo trebamo predstavljati kao nešto normalno (samim time što postoje), još manje odobravati ili poticati.
Isto kao što u lektiri ne bi trebali biti naslovi koji nasilje prikazuju kao nešto normalno, puku činjenicu života koju je u 21. stoljeću apsurdno problematizirati, tako ne bi u lektiri trebale biti niti knjige tipova koji rade u prosvjeti a drkaju na maloljetnice.
Mi u recentnoj domaćoj književnosti, ispravi me ako griješim, nemamo nijedan pravi ljubavni roman, koji bi govorio o zreloj ljubavi, dubokom odnosu između dvoje ljudi, koji traje godinama i pokazuje spremnost partnera na odricanje, požrtvovnost, sebdarje... riječju - ljubav. Sve su to adolescentske maštarije i drkanja nad idejom da u krevet odvučeš neku djevojčicu. Da, svijet je sve više upravo to - adolescentsko-masturbatorski, ali to bi baš trebao biti poticaj da se u lektiru stavlja ono suprotno, pravi ljubavni romani, a ne smeće.

Edited by - culture vulture on 04/06/2016 09:23:58
Go to Top of Page
Page: of 14 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic New Poll New Poll
 Topic Locked
Jump To:
forum.stripovi.com © 2000-2002 Snitz Communications Go To Top Of Page
This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000