Author |
Topic |
Curunir
Advanced Member
Croatia
10369 Posts
Member since 28/07/2002 |
Posted - 20/09/2020 : 11:51:32
|
HJP navodi da je to k'uen iz kineskog. Kineski jezik, naravno, u strogom smislu ne postoji (to je isto kao kad kažeš jugoslavenski), a koji je točno, nisam uspio pronaći. Oni imaju desetak "velikih" i još hrpu "manjih" jezika.
Zanimljiv je i engleski/njemački korijen, koji se veže na staroslavenski (i srpski) "bukvar", od bukve, stabla u koje su se urezivale riječi kod Germana. Kako su sami bili manje-više mutavi, uzeli su riječ od Slavena. |
Ne upuštajte se u raspravu s budalama, spustit ce vas na svoju razinu, a potom vas zatuci iskustvom. |
|
|
delboj
stripovi.com suradnik
Bosnia and Herzegovina
17028 Posts
Member since 01/03/2004 |
Posted - 20/09/2020 : 15:36:10
|
Nisam sad potpuno siguran, ali čini mi se da je u stvari taj korijen "ig" isti u knjiga i u igla, da je to iz praslovenskog. Možda i nisam u pravu, davno sam bio student prve godine. |
|
|
Spock
stripovi.com suradnik
Croatia
7518 Posts
Member since 26/12/2006 |
Posted - 20/09/2020 : 21:12:34
|
quote: Originally posted by Curunir
HJP navodi da je to k'uen iz kineskog. Kineski jezik, naravno, u strogom smislu ne postoji (to je isto kao kad kažeš jugoslavenski), a koji je točno, nisam uspio pronaći. Oni imaju desetak "velikih" i još hrpu "manjih" jezika.
Zanimljiv je i engleski/njemački korijen, koji se veže na staroslavenski (i srpski) "bukvar", od bukve, stabla u koje su se urezivale riječi kod Germana. Kako su sami bili manje-više mutavi, uzeli su riječ od Slavena.
Zanimljivo, iako ne vidim taj korijen u riječi "svezak".
Ovo za "book" ili "Buch" je još zanimljivije. |
Kamo god da kreneš, uvijek si tu. |
|
|
Curunir
Advanced Member
Croatia
10369 Posts
Posted - 20/09/2020 : 21:47:51
|
Zato što su kineske "knjige" bile isključivo u obliku svitaka tj. "svezane", pa je to postalo sinonim za knjigu. Dakle, knjiga nekad nije morala imati ni korice, a kamoli tvrde |