forum.stripovi.com
forum.stripovi.com
Home | Profile | Register | Active Topics | Active Polls | Aukcije | Private Messages | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 www.stripovi.com - svaštara - off topic diskusije
 Svaštara
 Na rubu znanosti.
 New Topic New Poll New Poll
 Reply to Topic
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 7

Kruger
Advanced Member



Croatia
16789 Posts

Member since 25/10/2001

Posted - 06/02/2016 : 09:13:50  Show Profile Show Extended Profile  Send Kruger a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by culture vulture

Ako si iscrpljen nakon društvenih aktivnosti, najvjerojatnije si introvert.




Hm. Tko bi to rekao, što sam stariji sve više i više to osjećam.
Go to Top of Page

Kruger
Advanced Member



Croatia
16789 Posts

Member since 25/10/2001

Posted - 06/02/2016 : 09:20:16  Show Profile Show Extended Profile  Send Kruger a Private Message  Reply with Quote
ivi skoj, na žalost živimo u nekakvom vremenu, prostoru, okolišu, ako ne postaviš nekakav link nitko ti neće vjerovati, mada ja nisam takav, mene je link zanimao zbog želje da saznam nešto korisno.

Što se tiče facebooka mišljenja sam da on za sada nema nekakvu preveliku pozitivnu ulogu, možda će ga se s vremenom naučiti pametno koristiti, ali bojim se da neće s obzirom na ritam života, dsormaz je to pomalo grubo prikazao, ali je pogodio bit.
Go to Top of Page

stinky
stripovi.com suradnik

Croatia
12724 Posts

Member since 29/12/2001

Posted - 06/02/2016 : 09:41:03  Show Profile Show Extended Profile  Visit stinky's Homepage  Send stinky a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by culture vulture

Profesori ne mogu imati poštovanje, a ni uvjete za rad, u društvu ...



To je taj veliki, gorući problem.
Školski sustav sada vrlo malo čini za profesora, ali to je posljedica još šireg sustava, ako društvo uzmemo kao jedan veliki sustav.

Uzmimo ovakvu ilustraciju.
Poznata je ona priča (koju sada pričaju oni koji su već roditelji; pričaju, ali više kao jedan nostalgični moment, dok nastavljaju obrazac protiv kojega tobože govore):

"Dok smo mi išli u školu, kada te je učitelj ćušnuo, nisi smio doma reći, jer bi i doma dobio."

Oni nešto stariji sjećaju se ovakvog duha vremena.

Prije nekoliko godina, vidio sam na jednom forumu drugačiji, novi model. Naravno, nema riječi o pljusci, to je SF, već je neki učitelj uzeo učeniku mobitel, jer je ovaj ometao nastavu. Javio se neki čovjek na forumu, poručivši da je odvjetnik i da bi on na mjestu roditelja podigao tužbu, jer se ne smije uzimati privatna imovina.

Sad, lako je moguće da je pravnički to tako, ali posljedice takvog odnosa i pristupa su ono što je Sloterdijk nazvao

maligna maladaptacija.

Škola, već sami učitelji ne vjeruju ni u kakvu "normu", nego se stvar svodi na odvijanje procesa. Čitava nastava je "posebni program" (ne znam kako je u Norveškoj, iz mog iskustva ne mogu uzeti ozbiljno onakvu simplificiranu verziju koju je stavio skoj), a posebni programi se zapravo svode na snižavanje, ionako niskih, kriterija.

"Ona proizvodi učitelje koji samo još podsjećaju na učitelje, školske predmete koji samo još podsjećaju na školske predmete, učenike koji samo još podsjećaju na učenike. Pritom škola na inferioran način postaje «antiautoritarnom», ne prestajući formalno djelovati kao autoritet. Budući da se zakon učenja oponašanjem ne može staviti izvan snage, škola riskira da iskazujući nevoljkost da predstavlja uzornost napravi uzor koji se u sljedećoj generaciji ponavlja. Posljedica je toga da se u drugoj, trećoj generaciji javljaju gotovo isključivo učiteljice i učitelji koji samo još slave autoreferencijalnost nastave. Autoreferentna je nastava koja se odvija zato što u naravi sistema leži da se nastava odvija. Izdiferencijacijom školskog sistema nastupilo je stanje u kojem škola zna za jedan jedini glavni predmet koji se zove «škola». Tome odgovara jedini vanjski cilj nastave: školska svjedodžba. Tko odlazi s takvih škola do trinaest je godina učio da učiteljice i učitelje ne shvaća kao uzore. Prilagodbom sistemu naučilo se učenje koje odustaje od interioriziranja građe; gotovo se ireverzibilno uvježbalo puštanje građe kroz sebe bez vježbe kojom se usvaja. Stekao se habitus učenja-kao-da koje defenzivno prisvaja bilo koje predmete u sistemski imanentno točnom uvjerenju da je cilj sve pedagogije do daljnjega sposobnost za prilagođavanje danim oblicima nastave."

Ovo je gotovo kirurški precizan opis stanja. Da ne bude zabune, nije temeljeno na našem iskustvu, već, pretpostavljam, na njemačkom. Ni Njemačkoj ne ide loše, skoj, dapače, oči Europe su tamo uprte. Pa ipak Sloterdijk ovako.

Kod nas (iako je opis precizan, ako ne bi čovjek pomislio da je promatrao naše škole) nije se još jasno ni došlo do ovog, prvog koraka. Do priznanja sistemske greške. Pokušava se "reformama", iz reforme u reformu, a maligna maladaptacija raste.

E sad,
rješenje nije tako lako naći. Rješenje se ne zna (je li to bliže culture vultureovom duhu -čemu bih ja bio skloniji i u tom pravcu tražio- ili su to skojevi posebni programi, apsolutna permisivnost i maladaptacija do implozije, nadilaženje maladaptacije apsolutnom maladaptacijom).
U svakom slučaju, na ovom primjeru vidimo zašto su Nijemci pet koraka ispred. Problem je detektiran i pregnantno izražen, pa makar nije još došlo do kolapsa, još čitav sustav "gura". Mi se bavimo perifernim stvarima, graja i halabuka se podiže gotovo isključivo oko marginalnih skupina (što je sve legitimno u društvu), no - frst ting frst.
Go to Top of Page

Rahazlam
Advanced Member



Croatia
3404 Posts

Member since 13/07/2013

Posted - 06/02/2016 : 14:50:00  Show Profile Show Extended Profile  Send Rahazlam a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Kruger

quote:
Originally posted by Rahazlam

Kruger sudjelujes u ovim raspravama po svastari ko lud,a ja te jos nisam vidio na podforumo o stripovima!?



Čemu ova tvoja opaska, to što nisi vidio ne znači da ne sudjelujem. Pogledaj podforum popisi. Ovi neki likovi si čestitaju što su dobili titulu suradnika, a ja sam izgubio vremena i vremena radeći popise ili pomažući u izradi nekih popisa, mislim da sam čak osoba koja je najviše izradila popisa ( doduše uglavnom ne toliko bitnih, ali sam sudjelovao u kreiranju nekih jako bitnih popisa ). Uključim se tu i tamo u raspravu u podforumu stripovi, rijetko ali pratim što se događa. Uglavnom me izlude te besmislene rasprave koja je naslovnica bolja, koji crtač ili tekstopisac i sl.

Što se tiče svaštare, raspravljam u ovom topicu i gdje još, tu i tamo u jednom ili dva topica.

Ma kakva opaska,vise sam se salio
Ali ja te fakat nisam nikad vidio na podforumu o stripovima!
Go to Top of Page

ivi skoj
Senior Member



Croatia
2120 Posts

Member since 07/12/2015

Posted - 07/02/2016 : 20:58:18  Show Profile Show Extended Profile  Send ivi skoj a Private Message  Reply with Quote
@stinky, to sam samo prenio što sam slušao u nekoj emisiji na tećem, tako da nisam upoznat sa školstvom u Norveškoj, nego sa podatcima koje je sugovornik iznosio.
Bila je emisija tipa da je naše školstvo loše, pa je sugovornik (iz Norveške) nešto kao predlagao da se ugledamo (da li i da prepišemo njihov program se ne sjećam) na njih.
Oni su puno mijenjali, ali ubi me, to je bilo prije koju godinu pa nemrem izvući podatke, a kamoli linkati emisiju, tako da sam samo dijelove zapamtio.
Po meni je to sa posebnim programom ok, ako je smisleno.
Doduše kod nas kad kažeš da netko radi po posebnom programu odmah vidiš sliku potrebite djece, samo čovjek se nije referirao na takvu (valjda nemaju preko 50%).
Talentirana djeca kako u sportu, tako i u školi uvijek nađu načina da odskoče i pojure dalje (ako ništa roditelji nađu načina).
To što stalno profesori idu na neke edukacije i doškolovavanje u vezi nastave isto ne vidim ništa sporno.
Dakle školovanje je živa stvar poput jezika, kulture... pa zašto ne mijenjati na bolje?
Meni djeca idu na faks i srednju i mogao bi knjigu napisati o stvarima koje mi se ne sviđaju u školi i školstvu, ali nisam borac protiv sistema, tako da se nikada nisam sa njima hrvao.
Žena je doduše pokušavala (ona je borbeni pokemon) i moram priznati da je neke krive Drine ispravila.
Samo primjer bodovanja.
Mali kako je ranije rođen nema finu motoriku (ružnije piše i crta) i što bi rekli pomalo je nezainteresiran za sport.
Kako je prije par godina bila navala za dodatne bodove za upis, tako je odjednom njemu usfalilo zbog tjelesnog i likovnog (nije bilo sva pet).
Nije to neki problem, nego se više dodatnih bodova dobivalo na astmu (nemreš vjerovati), i sportska takmičenja nego za takmičenja iz fizike, matematike...
Tako to što je on išao na neka takmičenja iz znanja (mislim da su se samo državna priznavala prva tri mjesta), prestigla ga ekipa sa hrpom dodatnih bodova iz stvari nevazanih za školu.
Ipak su ženi priznali da nisu predvidjeli takav slučaj i nepravda je ispravljena.
Danas ide u treći razred matematičke gimnazije i sve je ok.
Dakle moraju se stvari stalno prilagođavati da bi imalo na kraju nekog smisla.

Još samo da je vlasnik Spana sudjelovao u jednoj emisiji, i on vidi problem u premalo matematičkih i informatičkih razreda u gimnaziji.
Po njegovom IT sektor može zaposliti (on sam zapošljava) dosta informatičara, programera... ali okreće se vanjskom tržištu jer ovdje postoje određeni problemi.
Sugovornica (neka profesorica mislim) drži tezu da moramo imati veliku širinu, a ne usmjeravati vodu na jedan mlin.
Drugim rječima moraju biti zastupljena sva zanimanja, iako za hrpu njih nemamo posla.
Istina je vjerojatno negdje u sredini po običaju.

Inače kako se tema zove na rubu znanosti, meni je to što su u Rijeci prije dva tjedan frajeru ugradili pola plastične vilice.
Na Ruđeru mu isprintali vilicu od plastike i pozicije gdje da kirurg reže, a on izrezao tako da su mu ostali svi zubi netaknuti i ugradio donji isprintani dio.
Frajer se javio u emisiju i rekao da nemre još jesti baš normalnu hranu, nego više tekuću, ali da mu je super (malo kuži da je strano tjelo, ali se prilagodio).
To je za mene korak preko ruba znanosti, svaka čast jednima i drugima.

samo još vjeverice, Pola i Slatea cekam
Go to Top of Page

culture vulture
Senior Member

1404 Posts

Member since 21/02/2004

Posted - 08/02/2016 : 13:50:11  Show Profile Show Extended Profile  Send culture vulture a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by ivi skoj


Bio je neki frajer iz Norveške prije par godina na radiju i objašnjavao da kod njih pola djece radi po posebnom programu, jer nije njima za cilj raditi sa talentiranom djecom, koja ionako nezadrživo jure naprijed, nego ove druge približiti najboljima.



Trebalo bi znati detalje toga što se i kako se radi u Norveškoj da bi se razgovaralo o tom konkretnom primjeru. Ali, čisto općenito govoreći, meni se to čini kao posve krivi pristup.
Ako imamo posebne programe za "manje talentiranu" djecu, mi im zapravo od samog početka njihovog životnog puta sugeriramo da neće postići vrhunske rezultate, da jednostavno nisu iznimni i da to neće nikad biti, da je njihovo mjesto u životu u nekoj sivoj, šutljivoj, bezličnoj sredini, ili čak pri dnu. Programi moraju biti tako pisani da najtalentiranijima ne budu dosadni, a da ostalima ne budu nesavladivi. Ali moraju biti isti za sve, jer ako netko i jest relativno slab u početku, to nipošto ne mora značiti da će takav i ostati, a još manje da je netalentiran. Moj stari je od prvog do osmog razreda imao 2 iz svakog živog predmeta. I nitko se time nije zamarao. Čak ni kad je na testu inteligencije postigao najveći rezultat koji je ikad itko na tom testu dobio. Bio je radničko dijete pa je i uz takvu inteligenciju bilo normalno da ne radi na sebi i da nakon osnovne škole izuči neki zanat i da to bude njegov život. Pa je tako i bilo - Hrvatska je dobila skromnog elektroinstalatera s IQ-om većim od Einsteinovog. Toliko o tome kako su neka djeca talentirana, a neka jednostavno nisu, pa ih se prema tome može i treba segregirati.
Dijeljenje djece u zasebne programe i posebne škole je po meni prije socijalni inženjering, pa i eugenika (nek se oni koji imaju veće udjele pozitivno ponderiranih gena druže sa sebi sličnima, a ovi manje sretni - nek se odstrane u posebne škole), a ne dobra obrazovna strategija.
Stvar ima i problematičnu klasnu notu - zna se iz kojih će klasa najveći broj djece završiti u tim "posebnim programima".
U društvu jednakosti ne bi smjele postojati niti privatne škole (kao ni privatne zdravstvene ustanove), a kamoli zasebni programi.
Svi idemo u istu školu, po istom programu - iznimne to nije nikad spriječilo da postignu svoje, a ostale se pozitivno potiče da nadiđu sebe i da se mjere s najboljima, a ne da najboljih pored njih uopće nema.
Go to Top of Page

stinky
stripovi.com suradnik

Croatia
12724 Posts

Member since 29/12/2001

Posted - 08/02/2016 : 15:02:54  Show Profile Show Extended Profile  Visit stinky's Homepage  Send stinky a Private Message  Reply with Quote
To i kažem, trebalo bi poznavati situaciju u Norveškoj, klimu u društvu, klimu u školi, pa da se može nešto više reći o "posebnom programu".
Jer, skoj, "posebne probrame" već i sada imaš u RH, sve više individualiziranih, prilagođenih itd. pristupa, pa svejedno to ne pomaže puno. Tj., situacija u školi nije sjajna.
(Također imaš i non-stop educiranje učitelja, ne kužim kako to zamišljaš školu kod nas, sve to ima poodavno, ali...)

Da, sustav, po meni (koji ga vidim iznutra već godinama) nije baš bajan. Imamo inflaciju odlikaša, a devalvaciju te "petice", tj. znanja.
Jedan od velikih problema, ti si naveo na svom primjeru. Upisi u srednje škole. Ja bih tu bio za prijemne ispite. Time si riješio mnogo, mnoge te dubioze koje dovode do malignih maladaptacija.

Priče o stresu, pritisku i slično, ne mogu prihvatiti. Ta o tome se i radi. I djeca se polako moraju navikavati stvarnosti. Naprotiv, sada imamo abnormalnu situaciju: gotovo sva prava, a nikakvu odgovornost. To je loš odgoj i nestvarna, te sasvim kriva poruka.

Ne znam koliko ste u kontaktu sa djecom, koliko imate uvida u njihova ponašanja i reagiranja, no čitava društvena klima posljednjeg desetljeća (ili nešto duže), ponekad histerija a ponekad patetika oko svih mogućih prava i "štićenja" djece od svih mogućih utjecaja dovodi do čudnih pojava. Briše se ona granca kada je učitelj netko tko je "izvan" razrednih odnosa, netko tko je "onaj veliki, odrasli" pa mu ne pričaš sve, tj. imaš neke svoje tajne sa prijateljima, imaš ona dječačka vlastita pravila, "svoj teren". Naravno, pričam o zdravom odmaku, ne o patološkim oblicima na koja odrasli mora reagirati. Ne, sada se oni samo tužakaju, brbljaju, cendraju, svaki je sam sebi cijeli svijet, svoj precious. Učitelj se doživljava kao neki servis koji treba ugađati potpunu komociju svakom pojedinom učeniku. Ovome smeta ovo, onome ono i ne ustručavaju se to iznositi. Ali, istovremeno, ništa ne promijeniti na sebi.
Dakle, sve se svodi na frazu. Ovaj me smeta, ovaj ne poštuje - a da se pri tome ne polazi od sebe i polako osvještava odgovornost.

Znači, svatko je sebi "svoj precious", do potpunog apsorbiranja svijeta (to mi se sviđa, a ono mi se ne da) i svatko pomalo naginje individualnom pristupu u kojemu se podrazumijeva da je odličan.

Po meni, takvu situaciju i taj trend treba zaustaviti. Šalje se pogrešna poruka "prilagođavanja", ali ne prilagođavanje pojedinca svijetu, nego svijeta pojedincu - a tu dolazi do naglog prekida, najkasnije poslije srednje, već idu veći tj. stvarniji zahtjevi. Jasno da se tu djeca, ili mladi ljudi, pogube. Dezorijentirani su i ne bi rado mijenjali onaj habitus lagodnosti.

Najkraće rečeno, u školu valja vratiti malo čvrstine. Tako ja to vidim.


Go to Top of Page

ivi skoj
Senior Member



Croatia
2120 Posts

Member since 07/12/2015

Posted - 08/02/2016 : 21:16:18  Show Profile Show Extended Profile  Send ivi skoj a Private Message  Reply with Quote
Dakle, nemrem linkati nešto što najvjerojatnije nije bilo u slušaonici(nisu sve emisije), nego više razgovor sa povodom.
Naglasak nije bio na djeljenju djece, nego na puno više rada sa prosječnom (nisu ona retardirana) da se primaknu po rezultatu i znanju najboljima.
Ne vidim šta je u tome sporno, ne gušiš napredne, a potičeš prosječne, među kojima ima puno nadprosječnih, pa su ti i rezultati dobri.
Kamo sreće da je od cv-a tata bio u takvoj školi.
Možda jedan detalj bode u oči, koji nije bio iznesen, ali sam čuo iz drugog izvora da se studenti izbjeglice (pretežno obojano stanovništvo) ne tretiraju jednako u visokom obrazovanju (pričam o Skandinavskim zemljama).
Tako da su bili neki nemiri, jer nekako ispada iako su se mnogi tamo i rodili da su građani drugog reda.
No već imamo previse o izbjeglicama na forumu, pa budemo taj dio preskočili.

Da se vratimo na stvarni život jer vidim da imate uvid u školstvo.
Tjelesni odgoj (valjda se tako danas zove).
Mali (srednjoškolac) ne podnosi baš najbolje velike napore po vrućini, dakle kad igraju košarku, odbojku ili vježbaju što već sve je ok, ali kad dođe peti, šesti mjesec i moraju vani trčati po vrućini, on nakon napora jednostavno ponekad padne u nesvjest.
Bili smo kod doktora više puta, napravili pretrage i dobili neko suvislo objašnjenje i preporuku da izbjegava velike napore po vrućini.
Profesorica neće ni da čuje, jer ako neće sve raditi, onda neka ga oslobodimo od tjelesnog.
Mi imamo taj papir i to dobiješ bez problema, ali zašto da dijete sjedi dva sata i gleda kako drugi rade zbog male korekcije i poštede po vrućini.
Znači nemre doma, mora biti prisutan (nešto tipa vjeronauk u slučaju Duplog), ali ne može po prilagođenom programu.
Jedan od detalja, ako bude volje proći čemo i druge.

samo još vjeverice, Pola i Slatea cekam
Go to Top of Page

Poncho
stripovi.com suradnik



Croatia
3377 Posts

Member since 31/08/2007

Posted - 09/02/2016 : 14:02:37  Show Profile Show Extended Profile  Send Poncho a Private Message  Reply with Quote
Da, škole u nas služemo svemu osim pripremanju za realni život.

Ponekad pomislim da ne bi bilo zgorega da u nas postoje vojne škole ko u SAD-u... Možda bi me buduća dica mrzila što ih tamo šaljem al kad bi odrasli skužili bi da sam im napravio ogromnu uslugu.
Go to Top of Page

stinky
stripovi.com suradnik

Croatia
12724 Posts

Member since 29/12/2001

Posted - 09/02/2016 : 15:35:08  Show Profile Show Extended Profile  Visit stinky's Homepage  Send stinky a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by ivi skoj

Tjelesni odgoj (valjda se tako danas zove).
Mali (srednjoškolac) ne podnosi baš najbolje velike napore po vrućini, dakle kad igraju košarku, odbojku ili vježbaju što već sve je ok, ali kad dođe peti, šesti mjesec i moraju vani trčati po vrućini, on nakon napora jednostavno ponekad padne u nesvjest.

Bili smo kod doktora više puta, napravili pretrage i dobili neko suvislo objašnjenje i preporuku da izbjegava velike napore po vrućini.
Profesorica neće ni da čuje, jer ako neće sve raditi, onda neka ga oslobodimo od tjelesnog.
Mi imamo taj papir i to dobiješ bez problema, ali zašto da dijete sjedi dva sata i gleda kako drugi rade zbog male korekcije i poštede po vrućini.
Znači nemre doma, mora biti prisutan (nešto tipa vjeronauk u slučaju Duplog), ali ne može po prilagođenom programu.
Jedan od detalja, ako bude volje proći čemo i druge.



Pa ja baš predajem TZK (tjelesni).
Ovo u slučaju tvog klinca se vrlo lako može riješiti. Zapravo, to se i rješava praktički stalno. I sam imam sličnih slučajeva i, uz prisustvo opravdanog razloga (a opravdani razlog je mišljenje liječnika, ispisano na liječničkoj potvrdi), učenik je oslobođen dijela programa (na sjednici se potvrdi mišljenje liječnika).
Ne vidim nikakve prepreke da odeš u školu i dogovoriš se sa profesoricom.
Također ne vidim da bi ona inzistirala na nečemu, ako liječnik smatra da dijete ima određenih problema.

Zatim, i izvan suhih propisa i formalnosti, može se popričati i dogovoriti.
Ja ih prvenstveno želim čuvati, mislim klince, poduzeti sve da se svede na najmanju moguću mjeru povrede i slično. Naravno, tamo gdje je kretanje i igra, povrede se događaju. Ali zato valja organizacijski pripremiti i, ne manje važno, održati jedan red, i time si sveo mogućnosti ozljeda na najmanju mjeru.
Dakle, po meni, ovaj tvoj slučaj se vrlo lako može riješiti, u dva-tri koraka: liječnik-profesor-roditelj, dogovor i to je to.

Naravno, to je što se tiče samog rada učenika na satu. Ocjena proizlazi onda iz toga, iz tog rada.
Go to Top of Page

ivi skoj
Senior Member



Croatia
2120 Posts

Member since 07/12/2015

Posted - 09/02/2016 : 16:56:43  Show Profile Show Extended Profile  Send ivi skoj a Private Message  Reply with Quote
Da je bar tako bilo, ali nije.
Sad da iznosim ime i zakeljim potvrdu nema smisla, no jedan vrlo nepedagoški i neobično krut stav.
Ja nisam od onih koji imaju privilegije ili bi ih tražio za djecu, čak po današnjim čudnovatim poimanjem roditeljstva ih valjda i zapostavljam (zlostavljanje nije opcoja, jer nikada nisam tukao djecu da se krivo ne protumači).
Dakle žena bila upozorila, razgovarala (pošto se već desilo), nije da smo se pravili grbavi, samo ipak se dogodila situacija da iako je sve znala, ona zaključila da je sve pod kontrolom i može ona procijeniti i tako se mali probudio u Klaićevoj.
Nije važno daljnja rasprava, jer smo mu rekli da ako osjeti bilo šta da odbije vježbati, a ja ću biti službeni procjenitelj, pošto nešto nije u redu sa njenom licencom.
Nije da imamo jedni o drugima neko najljepše mišljenje, ali završit će i srednja jednom, pa se nećemo više sresti u životu.

Druga točka dnevnog reda.
Iz glazbenog su tražili da djeca idu na koncerte, donesu karte i opišu sa pedeste rečenica svaki.
Deset koncerata plus iz umjetnosti tražili izložbe, tako da nije zanemariva cifra što se tiče karata.
Meni nije problem jer imam pretplate na Lisinski, idem i u HNK, na jazz, pa mi je bilo pravo zadovoljstvo maltretirati djete da ide sa mnom, ali kad se zbroji ta nametnuta obaveza od strane učitelja fina se cifra sakupi.
Bilo bi korektno djeci omogućiti karte besplatno, jer na primjer u Lisinskom Simfonijski ciklus nikada nije ni pola popunjen.
Ove godine imamo i maturalac koji košta samo preko 4000kn, pa si nekako mislim da u današnje vrijeme krize bi bilo pošteno probati pronaći neko rješenje da se malo roditelje rasterete.
Još mi nije jasno to što nastavnici ne plaćaju, nego samo djeca, to je njima službeni put.
Dobiju dnevnice, škola plati ili ministarstvo, kako je to regulirano?

samo još vjeverice, Pola i Slatea cekam
Go to Top of Page

stinky
stripovi.com suradnik

Croatia
12724 Posts

Member since 29/12/2001

Posted - 09/02/2016 : 18:48:58  Show Profile Show Extended Profile  Visit stinky's Homepage  Send stinky a Private Message  Reply with Quote
Ovo s glazbenim ne znam, ako je to baš tako kako kažeš, ne čini mi se da je tu baš sve najbolje. Nisam upoznat, ali ne bih rekao da se (na toj razini) može tražiti nešto izvan škole. Ali da ne ulazim u to.

Što se tiče ekskurzija, to je najnormalnija stvar. Naravno da profesori ne plaćaju. Pa i ovako nije baš nešto popularno voditi djecu nekud izvan. Pogotovo na maturalno, gdje ih moraš danonoćno paziti. Ali, nijedan taj izlazak na "teren", znači svi ti izleti, ništa od toga nije obavezno. Razrednik predloži (ako je voljan voditi djecu), donese plan na roditeljskom, roditelji se izjasne - žele ili ne žele. Ako žele (daju suglasnost) pristupa se provođenju plana. Dobije se ponuda od agencije, ponovo roditeljski, roditelji biraju ponudu koja im se sviđa i ako žele i to je to. U ponudi je sve navedeno, troškovi ovoga, onoga, pa i troškovi pratitelja. Ponavljam, to nije obavezno, ako roditelj ne pristaje, učenik ne ide, organizira mu se u školi nastava.
Ne možeš očekivati da, recimo, plaćam sam sebi put da bih išao čuvati tvoju djecu. Pod takvim uvjetima, ne vjerujem da bi itko išao na maturalno, mislim, od profesora. Takvih altruista ipak nema, pa ma kako poneke učiteljice ispaljivale tu i tamo neke fraze.

Dobro, sad smo počeli baš te neke konkretne stvari, tj. koje tebe muče, makar smo krenuli više sa školstvom općenito. Znam da je svakome najinteresantnije baš ono njegovo, no problemi škole su dublji.
Go to Top of Page

vešmašina
Average Member



599 Posts

Member since 12/10/2013

Posted - 09/02/2016 : 18:51:46  Show Profile Show Extended Profile  Send vešmašina a Private Message  Reply with Quote
na fakultetima kao pratnju studentima profesori dobivaju dnevnice. što zapadnije se ide lova je veća(balkanuk je 30 eura(bez slovenije), od 50-70 eura po danu ovisno o zemlji.

pretpostavljam da je ista stvar i s maturalcima.

Edited by - vešmašina on 09/02/2016 18:53:06
Go to Top of Page

stinky
stripovi.com suradnik

Croatia
12724 Posts

Member since 29/12/2001

Posted - 09/02/2016 : 19:23:17  Show Profile Show Extended Profile  Visit stinky's Homepage  Send stinky a Private Message  Reply with Quote
nije
ne znam otkuda ti ove cifre i jesi li siguran da postoji to "ovisno o zemlji"
dnevnica je 150 kn i kao takva je propisana, koliko mi je poznato
Go to Top of Page

izivko
Advanced Member



Germany
11681 Posts

Member since 25/07/2003

Posted - 09/02/2016 : 19:25:56  Show Profile Show Extended Profile  Send izivko a Private Message  Reply with Quote
Dnevnica je možda fiksna ali postoji i ona "dnevnica" koju plaćaju agencije.
Barem je u BiH tako

Have mercy
Go to Top of Page

stinky
stripovi.com suradnik

Croatia
12724 Posts

Member since 29/12/2001

Posted - 09/02/2016 : 19:55:33  Show Profile Show Extended Profile  Visit stinky's Homepage  Send stinky a Private Message  Reply with Quote
ma ne postoji, tj. ako "postoji" onda je to nešto ispod žita
što se tiče tih ekskurzija, sve je to regulirano, postoje pravilnici kako ide procedura i škola se toga pridržava. barem su kod mene vrlo pedantni i pravila igre su jasna. s te strane je to dobro, potpuna transparentnost ako baš hoćeš haha. usporedni problem je što birokracija raste, administrativni poslovi se samo množe, trend je sumanut i tu također valja naći rješenje. još malo pa ćemo u školi praktički raditi sve ostalo, a nastavu tu i tamo.
Go to Top of Page

izivko
Advanced Member



Germany
11681 Posts

Member since 25/07/2003

Posted - 09/02/2016 : 20:06:01  Show Profile Show Extended Profile  Send izivko a Private Message  Reply with Quote
Da, ispod žita.

Nas godinama "kupuju" agencije iz Splita na taj način.
Najprije se "kupi" ravnatelj, onda on "kupi" učitelje.

Onda se ubijede roditelji da je baš TA ponuda najbolja. I sve transparentno

Have mercy
Go to Top of Page

stinky
stripovi.com suradnik

Croatia
12724 Posts

Member since 29/12/2001

Posted - 09/02/2016 : 20:13:47  Show Profile Show Extended Profile  Visit stinky's Homepage  Send stinky a Private Message  Reply with Quote
pa dobro, ali u tom slučaju, roditelji su onda sami krivi (ako su se dali uvjeriti). ako su oni prihvatili ponudu, što imam više reći. meni je dobro, sve što je njima dobro.

iz mog iskustva, njih "uvjerava" uglavnom cjena i oni biraju najnižu ponudu. ponekad i među njima ima igrača ili tko zna kakvih ljudi sa tko zna kakvim razlozima, ali kažem, mene se to ne tiče puno. lijepo sjedim, slušam i onda prebrojimo glasove. sve jasno.
Go to Top of Page

ivi skoj
Senior Member



Croatia
2120 Posts

Member since 07/12/2015

Posted - 09/02/2016 : 23:20:36  Show Profile Show Extended Profile  Send ivi skoj a Private Message  Reply with Quote
Malo smo Krugeru zatrovali temu, jer je više o znanosti, a manje o rubu.
No on je tolerantan pa će istrpiti još malo školstva.

@stinky, nije provokativno nego više znatiželja, pa hvala na odgovoru.
Za namještanje mi nije jasno jer smo kako kažeš dobili tri ponude i sami odlučivali, pa ako je neki trik mi ga nismo skužili.
Nije samo da mene muči osobno, nego gledam pošto sam uključen preko djece kako to funkcionira.
Sakupljali smo za djecu čiji roditelji ne mogu priuštiti svojoj djeci izlete, pa me to uvijek rastuži.
Znam da ni med cvetjem... samo ja sam idealista pa bi da je drugačije.
Isto tako vidim problem u kvaliteti profesora i njihovim predavanjima.
Bila je neka pobuna roditelja zbog dva predmeta,jer djeca nisu imala dobre ocjene.
Sad moje dijete nije tu imalo problema, ali sam ga upitao o čemu se radi.
Dakle profesorice to jednostavno nisu dobro predavale.
Njemu je to sve jasno, ali i sam kaže da taj način na koji ona predaje nije recimo najspretniji.
I sam joj je na ploči objašnjavao da se može na tri načina doći do rješenja (djeca i compovi su čudna kombinacija).
Sad su zamjenjene pa je valjda bolje.
Možda nagraditi profesore koji su bolji, pa bi to bila stimulacija ili naći načina da se sve pomakne na bolje.
Nekako imam osjećaja da bi se u školstvu moglo napredovati, kad bi se to nekao poguralo.
Ovako mi ostala slika nakon onog prosvjeda na trgu (u onim žutim kabanicama), kako nakon tog mimohoda i govorancije svi sjede po obližnjim kafićima, piju kavicu, puše, neki sa Dolca hodaju sa vrećicama, jednu čudnu poruku su poslali za nas koji smo se tu slučajno zatekli.

samo još vjeverice, Pola i Slatea cekam
Go to Top of Page

stinky
stripovi.com suradnik

Croatia
12724 Posts

Member since 29/12/2001

Posted - 10/02/2016 : 14:12:15  Show Profile Show Extended Profile  Visit stinky's Homepage  Send stinky a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by ivi skoj

Bila je neka pobuna roditelja zbog dva predmeta,jer djeca nisu imala dobre ocjene.




Ovo je jedan od velikih problema školstva.

pobuna roditelja - jer djeca nemaju - dobre ocjene

"dobra ocjena" je gotovo isključivo - odličan.

kao da bi svi pošto-poto morali biti odlični.

to ne odgovara realnosti. iz mog iskustva, ocjene (opći uspjeh) je previsok, već godinama.
nedavno smo imali -edukaciju-, pa smo slušali o kurikularnoj reformi i bilo je nešto oko općeg uspjeha. da bi se to mijenjalo, da uopće ne bi bilo općeg uspjeha. po meni je to dobro, to je dobra promjena i napredak.
očito se prepoznaje problem inflacije odlikaša, problemi oko upisa u srednje i enormne želje i pritisci roditelja.

razumijem ja tebe i tvoju poziciju, ti bi htio da je tvoj mali naj (možda i jest, ne ulazim sad u to, nije važno), i tako bi svatko. svi bi htjeli i naginju tome da smatraju da su njihova djeca izvrsna.

kako je već odavno poznato u sociologiji, čovjekove želje su neograničene, ako ovisi samo o njemu.
tu treba vanjski regulator, svojevrsna "prisila" da ga spusti na zemlju.

kod nas je došlo do urušavanja te vanjske prisile, društvena norma se olabavila, a na ispražnjeno mjesto je došla norma "odlikaša".
ljudi (roditelji) su zbunjeni u svemu tome, ne manji i učenici, ali i sami učitelji.

sada može doći do "pobuna, jer učenici nemaju dobre ocjene".
pazi, kritika može biti opravdana (postoji i takva mogućnost), no, opet iz iskustva, naslušao sam se pritužbi i pritužbi na ovog ili onog učitelja. te ne zna ovo ili ono, a argumenti idu od nebuloznih do, tek u minimalnom, izuzetno rijetkom broju slučjeva, može biti da ima nešto utemeljeno.

prvo,
mora ti biti jasno da ne možeš očekivati savršenstvo kadra. težnja je najbolji učitelj, ali se to ne događa (niti će se dogoditi). svaki od tih učitelja je prošao obrazovanje (ako je stručnjak za to područje) i slušao metodiku. on zna osnove, kako predavati taj predmet. zatim , uz osnovu (metodiku) treba također steći jedno iskustvo i posložiti si organizaciju sata da ju imaš u malom prstu. uz ta dva uvjeta, predavanje predmeta je ono što mora zadovoljiti.
netko će unutar tog okvira biti uspješniji (bolje može sa djecom, bolje sa ljudima, ima takav karakter itd.), netko drugi će imati određene napetosti, koje uobičajeno proizlaze iz kontakta, ljudske komunikacije. to je neizbježno, skoj, psihičke silnice se ne mogu otkloniti skroz na skroz.

zatim,
želje treba svesti na mjeru. pokušati biti realan, čim objektivniji.
uz današnji društveni trenutak i urušavanje norme, to je (pre)veliki izazov za roditelje, ali i sve uključene aktere.

eto,
tako bih ti ja odgovorio na ovu tvoju primjedbu.
nemam mnogo povjerenja u tzv. kritiku koja se svodi uglavnom na to "meni se ne sviđa kako onaj radi". tu inicijalnu prednost dajem učitelju, jer on je prošao kroz kvalifikacijski postupak, on je rezultat čitavog sustava i njega se (pr)ocjenjivalo.
da, čitav sustav jest sumnjiv, eto i meni osobno, ali tu su barem neki kriteriji , a u pritužbama roditelja su većinom želje i osobna nagnuća.

dakle, ova tvoja primjedba se treba razmatrati šire i dublje. dugoročno. već sada valja vraćati društvenu normu, poraditi na ozbiljnijim kriterijima (podizati prag ocjene), e da bi se nakon nekog vremena počelo vraćati i kroz kvalitetniji kadar. koji je prošao zahtjevniji sustav.
udovoljiti svakom hiru roditelja posljeduje upravo time što ti nećeš - slabijim kadrom. vrijedi na svakom životnom i profesionalnom području.
Go to Top of Page

Kruger
Advanced Member



Croatia
16789 Posts

Member since 25/10/2001

Posted - 10/02/2016 : 15:18:52  Show Profile Show Extended Profile  Send Kruger a Private Message  Reply with Quote
Ivi skoj, ma nema veze, baš je dobro da se tema razvija.

Pridružio bih se ovoj stinkyjevoj da administracija raste, to je svakako točno, jadno i tužno.
Go to Top of Page

ivi skoj
Senior Member



Croatia
2120 Posts

Member since 07/12/2015

Posted - 10/02/2016 : 18:04:48  Show Profile Show Extended Profile  Send ivi skoj a Private Message  Reply with Quote
Eto, kako je Kruger odobrio daljnje trovanje teme, da odgovorim.
Malo sam se krivo odrazio, pa je ispalo zbog ocjena, ali naglasak je u pobuni bio na prenošenju znanja.
Učiteljice su mlade, da li i nezainteresirane ili neiskusne, ne bi u to ulazio, ali nažalost izostali rezultati, a samim time i ocjene.
Predmeti nisu striktno za naučiti napamet i tu nastaje problem.
Ako moraš nešto naučiti napamet (naprimjer datume iz povjesti), tu je sve manje više jasno, sjedni i uči, ali ako su predmeti da ti netko mora kodove iz informatike objasniti kako da ih koristiš, to nije samo tako naučiti napamet, nego ih moraš znati upotrijebiti.
Dakle mora ti objasniti kako se to radi, jer ako se nisi baš susretao sa time nije jednostavno.
Tu uskače dobar profesor koji djeci zna prenjeti znanje, a ne samo da ti ostane knjiga za pomoć.

Što se tiče pritisaka na djecu, meni to nije ni na kraj pameti (prigovaraju mi da sam premalo ambiciozan), i mi smo djeci podrška šta oni odluče, a ne ispravljanje mojih ili ženinih želja iz davnina.
Što njih veseli i kojim putem kreću, to je njihov osobni odabir i želim im kao svaki roditelj da budu u tome uspješni (valjda je to normalno).
Stariji mi je ambiciozan i želi što dalje dogurati.
Uvijek je puno učio, čak i preko praznika (što me je nerviralo, ali ako njega veseli) i sada je četvrta godina na fizici (možda mu Dupli bude nešto predavao zadnju).
Nesretan je ako nije pet neki ispit i već gleda dalje za nastavak kad završi faks.
Njemu školstvo nije problem jer zna šta hoće i kako to postići.
Više mi je problem u mlađem, koji je pametan, ali povučeniji i tu nastaju mali problemi.
On se neće nikada gurati ni javiti ili pokazati znanje, nego to moraš izvući iz njega.
Ima profesora koji su oduševljeni njime, kad su shvatili da zbilja super funkcionira kad ga malo bolje upoznaš, dok se neki žale da se ne zalaže i to im je veliki minus, pa se osjeti na ocjenjivanju.
Iz nekih testova ima lošije ocjene jer profesori nisu zadovoljkni dužinom odgovora, kako su nam objasnili, da je to točno što je on napisao, ali prekratko, pa zato slabije ocjene.
Mi ne ganjamo nikakvih 5,0 samo me to malo zbunjuje, taj način ocjenjivanja.
Dakle ne zanimaju nas silne petice, nego prenešeno znanje i sad kad bi rekao da znam kakav bi trebao biti sustav vrednovanja znanja lagao bi.
Prije ikakvih ozbiljnijih reformi djeca će mi već završiti školovanje, ali kad smo već na forumu možda saznam koji bi bio najbolji način barem ocjenjivanja.

samo još vjeverice, Pola i Slatea cekam
Go to Top of Page

stinky
stripovi.com suradnik

Croatia
12724 Posts

Member since 29/12/2001

Posted - 10/02/2016 : 20:30:23  Show Profile Show Extended Profile  Visit stinky's Homepage  Send stinky a Private Message  Reply with Quote
ti si baš raspoložen za ovu temu;)
meni to nije nešto baš napeto, praktički mi je rutina (makar je svaki dan nova priča, budući je nastava živi proces, pa si negdje uvijek između rutine -u smislu osnovnih postavki sata- i određenog stvaralaštva, jer iskrsavaju ovakvi i onakvi slučajevi za koje treba naći rješenja ODMAH. ne za sat-dva, ni za pet sati ni pet dana, nego se odvija u realnom vremenu).

ocjenjivanje
to je vrlo delikatana stvar. vrlo složena i teško da će ti itko, onako bez ikakve dvojbe, dati apsolutnu formulu.
mislim, u teoriji sve to postoji razrađeno, i to spada u metodiku. sve je to razrađeno, kako se ocjenjuje, što, koji su principi itd. međutim, pravi problem se sastoji u tome što je, kako rekoh, živi proces i nijedna teorija nema tako fini instrumentarij da bi zahvatilo ama baš svaki pojedinačni slučaj. razlike su previše fine, previše suptilne da bi mogla postojati formula. to ti je kao neko donošenje presude u malom, a znaš da, ma kako pravo bilo razvijeno, opet je svaki slučaj poseban i prolazi vlastitu proceduru, pro i kontra.

znači, sad bih ti ja mogao staviti uopćene formule kao se ocjenjuje, ali to ti ne bi puno značilo niti ti pomoglo.
jasnije je tamo gdje postoje neki standardizirani testovi, pa postoji skala, bodovi. ali potpuna standardiziranost nije moguća, pretpostavljam ni u matematici.

a kako bi ti ocjenio nečiji sastavak? ili recimo vođenje lopte s promjenom smjera u košarci? ima li tu najbolji način?

ima. možda ne NAJbolji, ali postoje dobri načini da se i to ocjeni. oni ovise o znanju onoga koji ocjenjuje, njegovom poznavanju te problematike i jasno, da pri tome želi ocjeniti pravedno, primjenom tog znanja koje posjeduje (a ne da namjerno daje pogrešne ocjene, recimo. makar, takvi slučajevi su izuzetno rijetki, ali spomenimo i da ta mogućnost postoji).

je li ocjena koju daje takav ocjenitelj apsolutno točna?
pa, tu se uvijek može dvojiti.
ali, onda ti dođeš, pitaš i ovaj ti objasni. da ti razloge zašto je tako ocjenio (kao što su tebi objasnili u gornjem slučaju). ti onda možeš prihvatiti objašnjenje ili ne. nitko te na svijetu ne može uvjeriti ni u što, ako ti to ne želiš i ne prihvaćaš.
međutim, već sama argumentacija ima težinu. tako to funkcionira u svijetu i s tim faktom se valja suočiti.
uostalom, recimo da ništa ne znaš o području o kojem se raspituješ, prosječan čovjek jest u stanju prepoznati nebuloznu argumentaciju. ako ti profesor priča nešto što nema veze s vezom, onda to vidiš i jako dvojiš u ocjenu. ako pak ti on suvislo objasni, pa makar i nećeš do kraja prihvatiti stvarnost, shvaćaš da je ocjenio u skladu s uvjerenjem i znanjem koje ima (ili misli da ima).

to ti je najbolji način ocjenjivanja
ozbiljan pristup. on podrazumijeva mnogo sastavnica: poznavanje gradiva koje se ocjenjuje, poznavanje problematike samog ocjenjivanja, jasan stav, jasan odnos sa učenicima itd.
Go to Top of Page

ivi skoj
Senior Member



Croatia
2120 Posts

Member since 07/12/2015

Posted - 11/02/2016 : 22:30:44  Show Profile Show Extended Profile  Send ivi skoj a Private Message  Reply with Quote
Stinky fala na odgovoru, pa da završimo trakavicu i pređemo na nešto što je zbilja na rubu.
Samo još jedan kratki epilog.
Nije mi poznato da li profesori u osnovnim školama dobiju neke dodatne sate, lovu, stimulaciju... za ona silna takmičenja na koja guraju djecu.
Malog su htjeli gurnuti na hrpu natjecanja, ali smo mi to prekinuli, jer nema smisla da se za sve to priprema, kako redovno školovanje isto nešto vremena zahtjeva, plus izvanškolske aktivnosti, a i djete mora imati slobodno vrijeme bez obaveza.
Nešto smo pustili, pa je između ostaloga išao na fiziku.
Kako je prošao na malo viši nivo takmičenja, upitali smo ravnatelja da ga profesorica malo bolje pripremi, da ima dodatne satove.
On je to odbio (nije važno šta je naveo), a i ona je rekla da ima prviše obaveza, ali da će mu poslati na mail materijale da sam radi.
Materijali su došli u ponoć na sam dan takmičenja, zatim ona ga je vozila jer je bilo u drugoj školi, ali zakasnila je pa je on došao kad su svi već počeli i na kraju zaboravila je da ima i praktični dio, pa je morao čekati da drugi završe da mu posude da može napraviti zadatak.
Naravno mali se razočarao, a mi smo odkantali sva ostala takmičenja pod izlikom da ima puno izvanškolskih aktivnosti i da sa zdravljem nije najbolje.
Objasnio sam mu da ga škola ustvari priprema za stvarni život, koji nije uvijek fer, pa da se navikne.
Happy and

samo još vjeverice, Pola i Slatea cekam
Go to Top of Page

culture vulture
Senior Member

1404 Posts

Member since 21/02/2004

Posted - 13/02/2016 : 12:06:53  Show Profile Show Extended Profile  Send culture vulture a Private Message  Reply with Quote
Oni koji mogu - podučavaju.
Oni koji ne mogu - rade.
Oni koji ne mogu ni raditi - donose zakone o podučavanju.
Go to Top of Page
Page: of 7 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic New Poll New Poll
 Reply to Topic
Jump To:
forum.stripovi.com © 2000-2002 Snitz Communications Go To Top Of Page
This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000