Author |
Topic |
fandango
Senior Member
1550 Posts
Member since 10/06/2004 |
|
vukozec
Advanced Member
4867 Posts
Member since 17/08/2013 |
Posted - 13/09/2019 : 11:16:47
|
Hm, napisao sam post u kojem se kladim na Argenta, ali očito ga nisam poslao :)
Argento imaj još bar 2 jaka favorita u nastavku i nekoliko manjih, počevši sa 1971, kad ima čak 2 filma, od kojih mi je 4 flies on gray velvet bolji. Tu je i zadnji Bavin važni horor A Bay of Blood (jedno od mnogih imena), film koji ima mana ali je važan zbog velikog utjecaja na definiranje slasher žanra.
Evo komentara i prognoze za sljedeće 3 godine:
1971. Giallo u svom zenitu, pored Bave i Argenta, Lucio Fulci i Sergio Martino snimaju svoje ponajbolje filmove (Lizard... i Strange vice...), te je tu još nekoliko naslova koji su klasici tog (pod)žanra. Drugdje u Europi (Francuska, Njemačka) su u modi erotizirani vampirski filmovi, a Hammer se pokušava modernizirati. Kladim se ipak na Duel (alternativa: Bava).
1972. Opet ima vrlo solidnih gialla (Who saw her die, Red Queen, Duckling i meni omiljeni naslov i Martino: Your vice is a locked door and only I have the key), a pojavljuju se i neki Novi Holivudski klinci poput De Palme (Sisters) i Cravena (Last house on the left). Kladim se ipak na labuđi pjev starog majstora, Frenzy.
1973. Stvari se zahuktavaju. Imamo kultni grindhouse (Thriller: A Cruel Picture), opet važni giallo (Torso, koji je uzeo Bavinu slasher formulu od prije 2 godine i pretvorio je u puno koherentniji film), zatim Don’t Look Now gdje je giallo preveden u britanski mainstream film sa glumcima sa A liste, pa je tu i Westworld, te neupitni klasik, film posebnog eco-gotičkog ugođaja The Wicker Man. Svi će oni ostati bez pobjede jer će pobjednik naravno biti jedan od rijetkih horora nagrađenih Oscarom u nekoj od glavnih kategorija, Egzorcist.
|
Edited by - vukozec on 13/09/2019 11:18:40 |
|
|
vukozec
Advanced Member
4867 Posts
Member since 17/08/2013 |
|
zeljko
Advanced Member
Bosnia and Herzegovina
17663 Posts
Member since 02/08/2002 |
Posted - 13/09/2019 : 16:05:29
|
Steta...dobar je
Jabih imam 1278 A pogledao zasigurno 1500+ Prestao sam...dojadilo a novi me ne zanimaju |
Utabanim stazama ocaja! |
|
|
RadioClash
Senior Member
Bosnia and Herzegovina
1670 Posts
Member since 20/11/2015 |
Posted - 13/09/2019 : 16:49:33
|
Dobar izbor.
Best of 1972 : Kolchak The Night Stalker, Don't Torture a Duckling, The Last House on the Left, Dr. Phibes Rises Again, Silent Night Bloody Night, The Legend of Boggy Creek, Tales from the Crypt, Dracula A.D. 1972, Night of the Lepus, Images |
"I’ll have two number 9s, a number 9 large, a number 6 with extra dip, a number 7, two number 45s, one with cheese, and a large soda." |
|
|
fandango
Senior Member
1550 Posts
Member since 10/06/2004 |
Posted - 13/09/2019 : 17:47:21
|
Jaoo, Djavole sam skroz zaboravio. Za 1972. mozda dobije Blacula Ima dobrih i sve boljih filmova. Mozda udju u mainstream pa daju Oslobadjanju. Mislim, sta nije ona scena silovanja dovoljno strasna? Ali volio bih nekako najvise da dobije The Night Stalker ili Fulci. Za 1973. bi bilo iznenadjenje da ne bude Egzorcist. Za 1974. tipujem Teksaski masakr motornom pilom. Za 1975. Ralje. Za 1976. Carrie. Dalje kada dodje. |
|
|
Shaner
Advanced Member
Croatia
6934 Posts
Member since 24/09/2012 |
|
RadioClash
Senior Member
Bosnia and Herzegovina
1670 Posts
Member since 20/11/2015 |
Posted - 14/09/2019 : 16:03:21
|
Kolchak OSVAJA 1972 https://www.pastemagazine.com/articles/2019/09/best-horror-movie-of-1972-the-night-stalker-kolcha.html
Od svih dosadadašnjih pobjednika, ovaj izbor mi najviše znači.
A sad na 73 sa dva teškaša. Best of 1973 : The Exorcist, The Wicker Man, Kolchak The Night Strangler, Theater of Blood, The Legend of Hell House, Children Shouldn't Play with Dead Things, Leptirica, The Vault of Horror, Flesh for Frankenstein |
"I’ll have two number 9s, a number 9 large, a number 6 with extra dip, a number 7, two number 45s, one with cheese, and a large soda." |
Edited by - RadioClash on 14/09/2019 16:10:55 |
|
|
Shaner
Advanced Member
Croatia
6934 Posts
Member since 24/09/2012 |
Posted - 14/09/2019 : 19:18:26
|
Kolchaka nisam gledao, ali dobro, doći će valjda jednom i vrijeme za to.
Što se tiče 1973., teško je očekivati bilo šta osim pobjede Exorcista, no ja bih bio najsretniji da odabir padne na Don't Look Now. Sinoć sam ga gledao po drugi put i nevjerojatno je koliko taj film dobro podnosi godine i ponovna gledanja.
|
http://onlineimpressions.blogspot.com/ |
|
|
RadioClash
Senior Member
Bosnia and Herzegovina
1670 Posts
Member since 20/11/2015 |
Posted - 15/09/2019 : 16:09:36
|
Ipak Exorcist https://www.pastemagazine.com/articles/2019/09/best-horror-movie-of-1973-the-exorcist.html
Best of 1974 : The Texas Chain Saw Massacre, Madhouse, Dark Star, The Perfume of the Lady in Black, From Beyond the Grave, Let Sleeping Corpses Lie, It's Alive |
"I’ll have two number 9s, a number 9 large, a number 6 with extra dip, a number 7, two number 45s, one with cheese, and a large soda." |
Edited by - RadioClash on 15/09/2019 16:10:12 |
|
|
vukozec
Advanced Member
4867 Posts
Member since 17/08/2013 |
|
fandango
Senior Member
1550 Posts
Member since 10/06/2004 |
Posted - 16/09/2019 : 08:20:49
|
Pa naravno!
Evo mojih predvidjanja do kraja sedamdesetih, sad je u biti lako pa cu valjda i ja uspjeti nesto ubosti
1974: Teksaski masakr motornom pilom 1975: Ralje 1976: Carrie 1977: Suspiria ili Eraserhead - naginjem Suspiriji, ali Argento je vec dobio, pa mozda daju Lynchu 1978: Noc vjestica 1979: Osmi putnik 1980: Isijavanje |
|
|
vukozec
Advanced Member
4867 Posts
Member since 17/08/2013 |
Posted - 16/09/2019 : 09:32:20
|
quote: Originally posted by fandango
Pa naravno!
Evo mojih predvidjanja do kraja sedamdesetih, sad je u biti lako pa cu valjda i ja uspjeti nesto ubosti
1974: Teksaski masakr motornom pilom 1975: Ralje 1976: Carrie 1977: Suspiria ili Eraserhead - naginjem Suspiriji, ali Argento je vec dobio, pa mozda daju Lynchu 1978: Noc vjestica 1979: Osmi putnik 1980: Isijavanje
Da, to bi trebalo biti to.
Evo moje liste onih za koje je šteta što neće biti nagrađeni: - 1974: Black Christmas = možda i najbolji slasher svih vremena. The Perfume of the Lady in Black = Alisa u zemlji gialla, najbolji manje razvikani giallo. - 1975: Profondo rosso = po mnogima, najbolji giallo ikad. - 1976: Omen je dobar mainstream horor, no Carrie je ipak puno zanimljivija. Šteta što neće dobiti Izbavitelj :) - 1977: Mislim da će dobiti Suspiria. No mogao bi dobiti i Cravenov Hills have eyes = post-apokaliptični anti-nuklearni gore koji je doživio brojne nastavke, rimejke i ripofe. Šteta za Cronebergov Rabid i Fulciev The Physic. - 1978: Zora živih mrtvaca = ostali ne idu u istu rečenicu sa njim i Halloweenom. - 1979: Horor polako ulazi u hiperprodukciju, 1979. ima puno što mainstrema, što kultnih underground naslova. Phantasma, Nosferato, Brood, Driller Killer, Tourist Trap, Amytville, Salem's lot... Moji favoriti: Fascination = najbolji film Jeana Rolina i When a stranger calls (ima negdje na ovom topicu moj osvrt). NIšta se od toga ipak ne može mjeriti sa Alienom. - 1980: OK, prvi Petak 13. je iz ove godine, ali to je tek solidan filmić koji je najvažniji što je, na temeljima koje su Talijani postavili u 70ima, uz Halloween definirao podžanr koji traje do danas. Šteta što neće dobiti De Palma sa Dressed to kill, najboljom amaeričkom translacijom (ili nadogradnjom) gialla ikad. No dobija sigurno meni možda i najbolji horor ikad snimljen.
|
|
|
fandango
Senior Member
1550 Posts
Member since 10/06/2004 |
Posted - 16/09/2019 : 11:09:47
|
1974: Tu je i Mladi Frankenstein, uvjetno receno horor, ali meni super komedija. Ona scena s juhom recimo 1975: Profondo rosso - bio nedavno na hrvatskoj TV, proljetos cini mi se, sjecam se da sam ga opet pogledao kad sam navratio kuci, genijalan film. I Cronenbergov Shivers. 1976: Ima djos obrih filmova te godine. Polanskijev Stanar, koji je ipak vise psiho-drama-triler, pa onda The Little Girl Who Lives Down the Lane, a i Predskazanje je, slazem se, jako interesantno. 1977: Craven ce dobiti za Stravu u Ulici brijestova, tu se moramo jos malo strpiti Te je godine izaslo i Cronenbergovo Bjesnilo, film koji je najavio sidu. 1978: Tako je! 1979: When a Stranger Calls, taj mi se svidio. 1980: Isijavanje mi stoji na listi da pogledam americku verziju, koja je 23min dulja od izvozne. Navodno se neke stvari daju bolje skuziti. Ima jos dobrih i "dobih" filmova, recimo Cannibal Holocaust, opet Argento, pa Carpenterova Magla, pa The Changeling. Jos jedna dobra godina. |
|
|
vice
stripovi.com suradnik
7268 Posts
Member since 29/06/2005 |
Posted - 16/09/2019 : 14:24:42
|
Kad već spominjete BC slasher, jeste li vidjeli onu (još jednu) travestiju od reboota? Već su u traileru spojlali cili film. :P |
And like that... he's gone. |
|
|
vukozec
Advanced Member
4867 Posts
Member since 17/08/2013 |
Posted - 16/09/2019 : 15:27:05
|
Ma ti novodobni rimejkovi me uopće ne zanimaju, to je sve kastrirano za PG-13 etiketu. Originali iz revolucionarnih 60ih, divljih 70ih i video nasty 80ih su neusporedivo uzbudljiviji. Čak su i ovi prije 60ih bili odvažniji od većine modernih mainstream horrora, samo što je tada subverzija i provokacija bila suptilnija, a ne toliko eksplicitna. |
|
|
RadioClash
Senior Member
Bosnia and Herzegovina
1670 Posts
Member since 20/11/2015 |
Posted - 16/09/2019 : 16:16:23
|
Masakar za 1974 https://www.pastemagazine.com/articles/2019/09/best-horror-movie-of-1974-texas-chain-saw-massacre.html
Best of 1975 : Jaws, Shivers, Trilogy of Terror, The Devil's Rain, Profondo Rosso, The Day of the Locust, The Rocky Horror Picture Show, Alice Cooper: The Nightmare |
"I’ll have two number 9s, a number 9 large, a number 6 with extra dip, a number 7, two number 45s, one with cheese, and a large soda." |
Edited by - RadioClash on 16/09/2019 17:16:48 |
|
|
RadioClash
Senior Member
Bosnia and Herzegovina
1670 Posts
Member since 20/11/2015 |
Posted - 17/09/2019 : 16:13:46
|
Spielberg očekivano https://www.pastemagazine.com/articles/2019/09/best-horror-movie-of-1975-jaws-steven-spielberg.html
Best of 1976 : Carrie, The Omen, God Told Me To, Alice, Sweet Alice, The Tenant, The Town That Dreaded Sundown, King Kong, Grizzly, The Little Girl Who Lives Down the Lane, Burnt Offerings, The Witch Who Came from the Sea |
"I’ll have two number 9s, a number 9 large, a number 6 with extra dip, a number 7, two number 45s, one with cheese, and a large soda." |
|
|
vukozec
Advanced Member
4867 Posts
Member since 17/08/2013 |
Posted - 18/09/2019 : 09:13:05
|
The Hands of Orlac (1924., Robert Wiene)
[lagani spoileri]
Miks body-horrora i psihološkog trilera od redatelja Kabineta dr. Caligaria i opet je riječ o poigravanju sa gledateljevom percepcijom, sa onim što smo skloni povjerovati. Ipak ovaj put stvari ne gledamo kroz oči glavnom lika, već njega gledamo sa strane, pa nam brzo postaje jasno da netko manipulira sa njime. Dok riješavamo misterij, osjećaj groze dolazi od propadanja u paranoju i ludilo koje je posljedica utjecaja okoline na psihu protagonista. Jednom kad okolina uspostavi vjeru u njegovu nevinost, strahovi za koje je mislio da su posljedica njegovih fizičkih osobina, automatski nestaju. Da bi mislili da smo normalni, drugi nam to moraju potvrditi ;)
**** |
Edited by - vukozec on 18/09/2019 10:38:27 |
|
|
fandango
Senior Member
1550 Posts
Member since 10/06/2004 |
Posted - 18/09/2019 : 09:43:27
|
quote: Originally posted by vice
Kad već spominjete BC slasher, jeste li vidjeli onu (još jednu) travestiju od reboota? Već su u traileru spojlali cili film. :P
Zasto sam se osjecao prisiljen pogledati ovaj forspan? To ne znam, ali znam zasto sam kukao ajme majko nakon sto sam ga pogledao... |
|
|
vice
stripovi.com suradnik
7268 Posts
Member since 29/06/2005 |
Posted - 18/09/2019 : 13:44:40
|
quote: Originally posted by fandango
quote: Originally posted by vice
Kad već spominjete BC slasher, jeste li vidjeli onu (još jednu) travestiju od reboota? Već su u traileru spojlali cili film. :P
Zasto sam se osjecao prisiljen pogledati ovaj forspan? To ne znam, ali znam zasto sam kukao ajme majko nakon sto sam ga pogledao...
Ja ga ipak buden iša gledat u kino. Jbg, slasher na velikom ekranu ne mogu propustit, ma o kakvom smeću se radilo. ^^ |
And like that... he's gone. |
|
|
RadioClash
Senior Member
Bosnia and Herzegovina
1670 Posts
Member since 20/11/2015 |
Posted - 18/09/2019 : 16:37:18
|
Kingov prvi https://www.pastemagazine.com/articles/2019/09/best-horror-movie-of-1976-carrie-sissy-spacek.html
Best of 1977 : Suspiria, Eraserhead, House, The Sentinel, The Hills Have Eyes, The Last House on Dead End Street, Exorcist II, Martin, Schock |
"I’ll have two number 9s, a number 9 large, a number 6 with extra dip, a number 7, two number 45s, one with cheese, and a large soda." |
Edited by - RadioClash on 18/09/2019 19:35:30 |
|
|
fandango
Senior Member
1550 Posts
Member since 10/06/2004 |
Posted - 19/09/2019 : 12:43:57
|
Pricao mi je jednom prilikom kino-operater u mojem rodnom gradicu, koji taj posao vise ne radi jer kina nema, da je Carrie bila vjerojatno prvi film sa sokantnim zavrsetkom, sto je danas vise pravilo nego izuzetak. Ali u to vrijeme nije bilo tako. Pa kaze, kad je on apsolvirao film, najveci gust mu je bilo na iducim predstavama pred sam taj kraj izaci u salu da vidi kak se ljudi lecaju od straha |
|
|
vukozec
Advanced Member
4867 Posts
Member since 17/08/2013 |
|
vice
stripovi.com suradnik
7268 Posts
Member since 29/06/2005 |
|
Topic |
|
|
|